UppCon! =D

Yes, i helgen var jag iväg på UppCon. Årets upplaga var utan tvekan det absolut bästa konventet jag någonsin varit på! Hade otroligt roligt med alla de vänner jag träffat genom konvent som man inte träffar så ofta, och träffade även en massa nytt och härligt folk.

Resan dit började dock inte så bra - märkte när jag satt på bussen att jag glömt ta med mig extra kontanter, och hade ingen aning om ifall pengarna på kortet skulle räcka. Efter ett telefonsamtal med mamma fick jag dock reda på att jo, det ska nog räcka under helgen.

Jag shoppade en massa roligt, mest blev det Kingdom Hearts-relaterat - ett halsband, två av nycklarna (Kingdom Key och Oathkeeper), och sedan ett mobilsmycke. Och en Demyx-plushie. Så himla söt, kunde inte låta bli. Och soundtracket till RE5 fick jag också tag på, plus en till ask med Umbrella Mints.

Många kort blev det också, men eftersom jag själv var med i cosplaytävlingen har jag ingen bild på alla tävlande. Fick dock allting filmat på min filmkamera, så då har man något att se på! Det var riktigt roligt att gå runt i en ny cosplay, även fast vinterstövlarna inte var det smartaste valet jag gjort. Halkade nästan in när det var min tur i cosplayuppvisningen, och det blev väldigt varmt i dem. Vädret var fint precis hela helgen. Kunde inte ha varit bättre!

Jag har redan planerat inför nästa års cosplay, och funderar på att göra en ny till årets Närcon. Klarar jag av att sy en väst och ett par jeans på bara någon vecka borde jag klara av den här på två månader. Bara jag köper tyg och material i god tid iallafall så =D





Här kommer lite bilder från konventet ^^


Det här var den första cosplayaren jag fotade på UppCon ^^ Tyckte hon var en riktigt fin Rikku =D


Scorpion =D


Och en riktigt fin Roxas! ^^


Syster Sverige =D


Yuna ^^


Helene, Zaza och Sanna =D


Jim som Fox ^^


Sub Zero =D


Nom nom nom!


Så här awesome ser jag ut som Claire med Lisettes Jill-basker 8')


Och när jag nu ändå nämnt henne... Här är Hanna som Ada, Lisette som Jill, och sen en till Jill vi såg ^^


=D


Lördag, och Lisette cosplayade Alexia =D


Fredrika följde med oss på äventyr =D


Och det gjorde även Elisabeth ^^


Hanna, som cosplayade Guardian of Insanity från RE5 Lost In Nightmares tog en svalkande isté =D


Lisette och jag~


Denna vackra Poison Ivy gav mig en ros ^^


Lisette som Alexia och Hanna som Guardian of Insanity ^^ Sött på ett lite läskigt sätt =D


Laddar inför cosplay-uppvnisningen~


Jag fick krama Pärry Fluff =D Han citerade ett av mina favorit-avsnitt och gick som de gör i introt =D Helt awesome~


Luigi och Mario ^^


En häftig Cloud =D


Danmark, Sverige och två Finland =D


Blev lite många bilder. Min fina lilla Demyx får bli sista för den här gången =)
Om ni var på UppCon hoppas jag att eran helg var lika underbar som min var =D Om inte, så kanske vi ses där eller på ett annat konvent någon gång ^^

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0