Easy mode is now selectable~

Jag var riktigt pepp på att få spela det nya Mario-spelet - Super Mario 3D Land. Så pepp att jag åkte för att köpa det en vecka för tidigt. Det gick tyvärr inte - ja, jag hade blandat ihop datumen. När jag så väl köpte det på releasedagen var det ett fint avbrott efter en hel veckas tenta-plugg blandat med Professor Layton and the Lost Future. Efter en vecka har jag kommit ungefär halvvägs i spelet. Jag spelar inte bärbara spel så jätteofta (Layton blir det mest på tågresan hem och mellan allt pluggande, Mario brukar få hoppa in i pauserna på föreläsningar så jag får vila ett tag innan det är dags att lära sig ännu mer), men det har blitivt mer den senaste tiden. Mest för att jag har Mario, Layton och Phoenix Wright att spendera tid med.

Spelet är väldans förlåtande. Dör man många gånger (ja, jag lyckades) får man ett vitt löv, som gör att man får den fina flygarsvansen kombinerat med en stjärna som inte tar slut. Lyckas man dö ännu fler gånger, fast man har tagit lövet (man får det i början av banan när spelet tycker att man är lite för dålig) får man en sån här:

 

Behöver jag säga att jag kände mig väldans duktig just då? Det är faktiskt inte första gången jag lyckats så dåligt i ett spel att jag fått se en fin text komma upp. Första gången var när jag spelade Devil May Cry 3. Jag "råkade" dö lite för många gånger på första bossen. Spelet tyckte att jag var riktigt dålig (vilket jag kanske egentligen var), och gav mig en present:

Tack. Det får mig att må så mycket bättre.

 

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0