En tidig julklapp~

Jag fick en tidig julklapp i fredags och jag fick välja om jag ville öppna den direkt eller vänta ända tills julafton. Just då bestämde jag mig för att öppna den på julafton. Det höll i en dag åtminstone - öppnade den på lördagen. Vad som var i paketet? En box som, när jag först snubblade över information om den på Internet, fick den här fangirlen att bli smått hyper, för att sedan bli riktigt nedstämd när det avslöjades att boxen endast skulle säljas från Capcom japanska e-shop. Ett fangirl-hjärta som gick i kras, med andra ord. Just det boxen hade jag alltså fått i tidig julklapp. Ni kan ju tänka er hur glad jag blev! Årets bästa julklapp, utan tvekan <3


Så här ser den underbara boxen ut.

Inuti finner man bland annat denna:

En låda i en låda! Och vad innehåller den här då? Jo:


Första Resident Evil-spelet, båda delarna av Resident Evil 2...


Resident Evil 3 och, det som jag fastnade riktigt mycket för, soundtracken till Code: Veronica och RE4. Varför just de soundtracken? Vi kommer till det ;D


Den här lådan fanns också i boxen.


I den hittar man instruktionsböckerna till de tre första REspelen, ett RPD S.T.A.R.S. och ett Umbrella klistermärke - och matchande pins! Men tro mig, det finns ännu mer i boxen!


Som den här, där det är tänkt att man ska förvara sitt RE5 i för att göra lådan än mer komplett. Bara det att mitt inte fick plats =D Trots att det finns så mycket i den döljer boxen ännu en spännande sak:


Biohazard Revival Selection.
Ni vet väl att Code: Veronica X och Resident Evil 4 nyss släppts i uppdaterade nedladdningsbara HD-versioner till både PlayStation 3 och Xbox 360? Jag behöver inte ladda ner mina ;D
Att det säkerligen står på japanska i spelen stör mig inte alls (nej, jag har inte hunnit testa än, tyvärr). Jag kan Code: Veronica i stort sett utantill. Det och RE2 är mina absoluta favoriter i serien. Resident Evil 4 brukar jag faktiskt spela med spansk textning till. Bara för att, liksom. Måste ju göra det lite svårare för mig när jag spelat igenom det så mycket!

 

Det som faktiskt kan vara lite "jobbigt" med att få en sån här fantastisk julklapp är ju att man inte riktigt kan ge något lika fantastiskt tillbaka. Eller, försig, alla har väl sina egna definitioner på fantastiska julklappar. Känns ändå som att den här kommer bli svår att toppa dock x)

Tack än en gång för att du verkligen köpte den åt mig.

 

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0