Gamex 2011~

Torsdagen den 3/11 åkte jag iväg till Stockholm och Gamex 2011. Eftersom jag kom till Stockholm rätt så sent på kvällen blev det inget spring på spelmässan just den dagen, utan det fick vänta till fredagen. Det var riktigt skönt att bo i en lägenhet under helgen istället för att behöva dela sovsal med en massa annat folk (även fast jag egentligen inte har något emot det). Eftersom jag inte riktigt var klar med den cosplay jag skulle ha på lördagen, började jag fixa klart lite smågrejer så den skulle bli lite mer likt karaktären. Inte alls i sista minuten eller så, haha!

Under min första dag på Gamex cosplayade jag, som vanligt, Claire Redfield. Hanna cosplayade Ashley Graham, Elisabeth var Albert Wesker och Sanna var Rebecca Chambers i en alternativ outfit. Fredagen spenderade vi mest med att gå runt och utforska mässan, som de andra gjort redan dagen innan. Jag test-spelade det nya demot till Resident Evil Revelations, men eftersom jag tog över efter någon annan (som slösat bort alla ammo) fick jag inte se början eller slutet. Fast det är klart, då slipper jag alla "spoilers" innan jag får spela hela spelet. Jag köpte det som skulle bli mitt nya favoritgodis - Gamer grub S'mores. Nom nom nom! Vi dansade även en massa Dance Central 2 till Kinect. Riktigt roligt att röra på sig. Köpte en Resident Evil figur också - hittade Chris Redfield till ett pris jag faktiskt hade råd med. Elisabeth köpte HUNK och vi blandade hela tiden ihop påsarna. Det fanns en massa fler jättefina REfigurer (och andra figurer med) med de var inte dirket i min prisklass så att säga. Vi var inte kvar tills Gamex stängde eftersom vi bestämde oss för att se om vi kunde köpa lite saker jag kunde använda till min lördags-cosplay då jag knappast skulle hinna sy klart allting på en kväll. Vi mötte sedan upp med Sanna och Olov och följde med dem och såg Tintin på bio.


På väg till Gamex sprang vi på Sanna och Olov i Subway-kön =D Sanna tog den här bilden på Hanna, mig och Elisabeth.
 


Wesker provar RE Revelations!

 


Självklart var ju jag också tvungen att prova! Bilden är tagen av Sanna~

 


Wesker hjälper Ashley 8') Också Sanna som tagit.

 

 


Claire och Ashley

 

 


Rebecca provade ett lite fredligare spel.

 


n____n
*focused-face*

 

 


Så här såg det ut borta hos Nintendo~

 

 


Gamex~

 


Ashley n_n

 

 


8')

 

 


Wesker gillade den röda lampan =D

 

 


Om nom nom!

 


8')

 

 


Claire lyckades äntligen hitta sin bror!

 


Dansdag för Ashley och Claire! Bilden är kidnappad från Sanna.

 


Wesker hittade en ny vän!

 

 


Seriöst - den som kom på den här idén är min nya idol <3

 

 


<3


Vi gick upp tidigt på lördagen för att dra på oss våra cosplays. Sanna och Olov kom över eftersom vi bestämt att vi skulle gå dit tillsammans. Så vilka var det vi skulle cosplaya då? Ett par grymma tjejer från Mortal Kombat! Själv var jag Skarlet, Hanna var Mileena, Sanna var Jade och Elisabeth var Sonya Blade. Vi tog oss till Kistamässan i våra cosplays, med jackor över och vanliga skor på fötterna. När vi kommit fram gick vi in vid toaletterna för att byta om på riktigt och dra på oss stövlarna. Precis när vi kommit ut blev vi fotade, och det fortsatte så i stort sett hela dagen. Det tog oss ungefär femton minuter att ta oss från mässan till Subway - som låg precis bredvid. Aldrig har jag varit med om att jag fått så mycket uppmärksamhet för en cosplay, men det kan ju ha lite att göra med att vi var lite smått lättklädda på en spelmässa, haha! Det bästa var dock folk som frågade om de fick ta kort, för att sedan fråga "så vad är det ni cosplayar egentligen?" Det skulle inte förvåna mig om alla som var på Gamex tog kort på oss. Vi var alltid omringade av fotografer. Och så fick vi vara med på en massa intervjuer också! (GamingGrannar intervjuade oss även på fredagen när vi hade våra REcosplays). Hade även träffat  på några medlemmar från härliga Loading.se - vissa kände man igen ganska lätt, medans andra var lite mer anonyma.

Även denna dag blev det Dance Central 2 - i extremt höga klackar. Gick faktiskt mycket bättre än väntat! Sanna och Olov drog iväg tidigare än oss andra. Jag, Hanna och Elisabeth var kvar ända till stängning. Vi bytte om till lite mer diskreta kläder och tog av oss perukerna (mitt hår var riktigt platt efter att ha varit under "mössan" hela dagen). Blev sedan middag på Max.


Just den här Skarlet var inte så jätteförtjust i att dricka "blod" 8') Och nej, jag hann inte med att göra min armour </3 Blir till nästa gång!




Mortal Kombat gänget sitter och är sociala tillsammans med vår Dance Central 2-kompis Albert!




Hanna (Mileena) målade denna 8D




Lite likt blev det väl ändå? =D




Dansdags! Eller, som Mileena skulle sagt - "Let us DANCE!"





Hela Mortal Kombat-gänget samlat! (Vi saknade dock vår Kitana som inte kunde vara med oss under Gamex
)



Jade och Mileena visar sina dansfärdigheter!




=D





Vi är så extremt vackra 8')




Matdags!




8')

söndagen blev det ingen cosplay, utan vi gick till Gamex som oss själva. Hade dock på mig mina Claire-stövlar och hade mina Skarlet-svärd i en påse för att spara plats i resväskan. Det var verkligen inte många som kände igen oss, haha! "Men Skarlet var ju längre?" Vi spenderade mest dagen med att springa omkring och samla på oss en massa gratisgrejer - som en Nintendo-vattenflaska vi fick för att vi spelade nya Mario Kart. Och så köpte jag lite saker också - blev en Zombiebok <3 Och jag fick en Zelda-ballong!


Jag fnissade lite 8')




Happyface när jag fått min ballong <3




Min kaka såg lite intressant ut =0




=DD




Dessa fina cosplayare såg vi vid garderoben innan vi skulle bege oss hemåt =D




Spelade RE Mercenaries 3D på tåget~ Fick en massa Streetpass-träffar under helgen =D




Detta hade jag med mig hem =D




Titta vad bra Chris passade in <3

Gamex var utan tvekan den roligaste helgen på länge! Träffade på en massa härligt folk (ta åt er!) Till nästa års Gamex tar jag med mig Claire och Skarlet (100% färdiggjord, så klart) igen, men även en ny cosplay. Vilken det blir får ni veta senare =D

Mycket kärlek till alla som var på Gamex, och till mina läsare <3

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0