Tricell~

Sedan jag på allvar började skaffa mig en Resident Evil-samling (köpte SD Perrys REböcker redan 2007) har jag lyckats få ihop en del intressanta objekt, både vad gäller själva spelen och alla andra saker. Jag har bland mycket annat Resident Evil Deck Building Game och expansionspaketet Alliance (med det andra expansionspaketet Outbreak på väg), ett officiellt Umbrella-paraply, ett inplastat japanskt limited edition av Code: Veronica till Dreamcast och totalt 32 Resident Evil-spel. Något som fortfarande saknas i min samling är GameBoy Colour-spelet RE Gaiden, men det hittar jag nog så småningom.

Till de nyare objekten i samlingen hör en intressant Tricell-låda - The Progenitor Virus Detection Kit + Suppression Kit. I den ingår ett par plasthandskar, hand-deisinfektionsmedel, en Biohazard contamination bag, ett munskydd och det som ändå är det mest speciella - två DVD-skivor. Den ena hjälper dig att finna eventuellt Progenitor-virus (ni vet, det virus som alla Resident Evil virus i stort sett härstammar ifrån, det första de började forska på) medans den andra hjälper dig att få bort allt detta eventuella virus.

"The Progenitor Virus Detection Kit + Suppression Kit detects the Progenitor Virus in your vital hardware unit and then supresses it. The kit also includes everything you'll need to prevent yourself from coming in contact with the infected unit."

Jag har spelat upp båda dessa DVDer en gång, och det var verkligen något speciellt. Satt med ett stort leende och väntade smått otåligt på nästa instruktion. Dock gick jag min egen väg och dissade plasthandskarna när man skulle ta i skivorna. Blir min blogg alldeles för inaktiv framöver kan jag alltså möjligtvis ha blivit en Zombie, eller bara muterad på annat sätt.





Så här fin ser lådan ut. I den lilla texten som står längst ner till vänster står det: "97% Accurate*". I den förklarande *-texten står det på baksidan, i riktigt små bokstäver "* Accuracy research was paid for by TRICELL, Inc but was conducted by an independet auditor."
Visst vågar man väl lita på en sådan text? =D


Det här är det som finns i lådan ^^

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0