Spoilers, spoilers, överallt~

Det har släppts en ny trailer för Resident Evil 6. Jag har inte sett den, och planerar inte att göra det heller. Tro mig, efter Resident Evil 5 har jag lärt av mina misstag - jag visste det mesta som gick att veta om det spelet, hade analyserat varenda trailer in i minsta detalj och hade tänkt ut ett par egna teorier om "de tre blonda kvinnorna". All denna (smått) överdrivna hype jag hade för Resident Evil 5 gjorde att jag nästan helt förstörde spelet för mig själv. RE5 blev för mig något av en besvikelse (milt sagt).

När det gällde Resident Evil Revelations tonade jag ner lite i min väntan på spelet. Den första trailern såg jag frivilligt och jag spelade demona ett par gånger, visst, men jag visste ändå mindre än vad jag hade vetat om RE5 - detta trots ett par besök till Queen Zenobias "officiella" hemsida.

Eftersom Operation Raccoon City tekniskt sett inte är "canon" - alltså inte anses tillhöra kärnhistorien i spelserien - var det inte så jättemycket som kunde spoilas. Jag var med och försökte lösa alla gåtor som Inserted Evil publicerade, samtidigt som jag sett de flesta trailers om det.

Resident Evil 6 är, med sin uppenbara siffra, så klart ett canon-spel (det enda REspelet som inte har en siffra i titeln men som ändå anses vara canon är Code: Veronica). Av den anledningen har jag valt att göra tvärtemot vad jag gjorde med Resident Evil 5. Visst, den första trailern som släpptes när spelet först utannonserades har jag sett ett par gånger, och tack vare 15-års "festen" som Capcom streamade fick jag reda på namnet på en av karaktärerna. Jag har själv spekulerat lite i vilka karaktärerna skulle kunna vara, så klart, men det är ungefär så långt jag har velat gå.

Dagen efter att RE6 utannonserades valde jag att dölja bilderna som de jag "watchar" på deviantART la upp, så att endast titel och namnet på den som skapat den syns. Med andra ord kan jag inte se eventuella spoilers om jag själv inte väljer att öppna och se - såvida det inte står någonting i titeln så klart... Efter ett tag lugnade saker och ting ner sig runt det spelet - men nu har som sagt en ny trailer släppts. Det finns spoilers på de flesta Internetsidor - facebook, twitter, tumblr och deviantART är nog de sidor där det är svårast att udvika att få reda på något man inte vill veta. Till exempel har jag bara idag fått reda på ett par saker jag verkligen inte ville veta.  Dags för en liten paus från Internet, kanske? 

Jag vill att Resident Evil 6 ska bli lite av en överraskning - jag vill få reda på allt om det när jag väl kan sitta ner och ta mig igenom det på egen hand. Jag vill inte förstöra den upplevelsen på samma sätt som jag lyckades förstöra RE5. Man kan då lugnt säga att jag har lärt av mina misstag.

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0