Allt på en gång~

Jag har insett att jag är riktigt duktig på att starta nya omgångar på spel. Tyvärr är jag inte alls lika duktig på att avsluta dem. Just nu jobbar jag på att ta jag mig igenom L.A. Noire, Professor Layton And The Lost Future, Resident Evil Revelations och Super Mario 3D Land, samtidigt som jag även har omgångar startade i The Legend of Zelda Ocarina of Time, Project Zero 3, Dead Island och säkert en massa fler. Man vet att det är illa när man inte ens vet vilka spel man spelar. Pluggar man heltid på universitet har man inte direkt mycket tid över till annat än just plugg - kommer det ut ett nytt spel jag väntat på börjar jag så klart spela det. Sen läggs allt bara på hög och växer snabbare än vad jag hinner ta mig igenom allt. Det värsta är att jag inte ens köper så många spel alls...

Det var meningen att jag skulle skriva ett inlägg om L.A. Noire när jag klarat ut det, men jag blev arg och besviken på Cole Phelps och lät spelet vara orört ett tag. Jag skulle skriva om Resident Evil Revelations när jag var klar med det också, men just det spelet vill jag definitivt inte gå in på just nu. Blogginlägget om det är redan färdigskrivet, men jag har (som vanligt) dragit en rejäl ragequit efter ett par svordomar och bestämt mig för att låta spelet ligga och skämmas i ett hörn i ett par dagar. Så det så. Det är det enda REspelet sedan RE5 släpptes som jag inte har klarat ut på releasedagen (mest för att jag fick det först ett par dagar efter, men ändå - poängen är att jag inte klarat det än).

Men ja. Jag måste bli bättre på att fokusera på ett spel åt gången, men finns det inte tid nog att spela så mycket jag vill, spelar jag hellre det jag har lust med än något jag "måste" klara ut. Så jag får väl egentligen skylla mig själv. Layton spelar jag dock rätt så flitigt på tågresorna nu när jag är klar med Phoenix Wright, så det är nog inte så mycket kvar av det heller. Känns otroligt frestande att göra någon form av lista på alla spel jag spelar just nu och på vilket minneskort den sparningen finns. Förhoppningsvis kanske det kan motivera mig mer. Det positiva nu är ju ändå att jag äntligen är klar med Resident Evil Zero...

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0