Emelie har spelat: Resident Evil Zero~

Det har inte alls tagit mig lång tid att spela ut det eller så, med tanke på att jag började på den här omgången någon gång i mars förra året...

Jag har insett att Item Boxes är riktigt bra att ha - min Grenade Launcher var spårlöst försvunnen, tills jag kollade kartan och såg att jag lämnat den i Training Facility. Det fanns inte en chans att jag skulle kunna ta mig tillbaka dit, och det jobbiga var att jag hade lämnat en massa Magnum Ammo på samma ställe. Inte så kul när man tvingas in i sista bossfighten med 8 skott i Magnumen och endast handguns som uppbackning. Det var bara att gå in och se glad ut - som tur var räckte skotten i min Magnum precis för att kunna trigga cutscenen. När Rebecca tog på sig uppdraget att öppna takfönstret sprang jag och Billy runt samtidigt som jag halvt desperat sjöng lite medans jag försökte undvika att bli dödad. Tur att jag hade en massa mixed herbs och First Aid Sprays.

Hur många timmar den här rundan tog vet jag faktiskt inte - lite tråkigt när man inte får några stats. Blev dock väldigt många sparningar eftersom det hade gått lång tid sedan jag spelat igenom det och var osäker på vad jag skulle göra. Blev mycket backtracking, speciellt eftersom jag helt glömde bort att ta med Red Chemical. Det känns bara som ett så långt spel att jag inte spelat det så många gånger som jag skulle vilja. Men, nu är det dags att fortsätta mitt "maraton" och gå vidare till REOriginal. Det här kommer bli kul!

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0