Att klä sig som en fangirl~

Till att börja med måste jag säga att jag nästan är helt säker på att det här blir det enda (eller ett av väldigt få) blogginlägg jag skriver som kommer handla om kläder. Det finns ju redan så otroligt många modebloggar.

Kläder - i det här fallet tröjor - med tryck som är inspirerade av tv-spel och annat härligt nördigt brukar, för det mesta, endast finnas i herr-storlekar. Det blir så klart lite jobbigt om man som mig är en liten tjej som lätt drunknar i de stora tröjorna. Det är väl mest av den anledningen som de flesta av dem får bli pyjamaströjor. När man väl har en hel hög med såna tröjor blir det lätt att man undrar varför man helt enkelt inte använder dem ändå. Jag gjorde det, i alla fall.

Med ett enkelt ryck på axlarna åt det faktum att vissa av tröjorna var "lite" för stora bestämde jag mig för att låta dem extraknäcka som nästintill-klänningar (med en kort kjol och ett par leggings till, bara för att). Att min klädstil skulle vara "moderiktig" har jag ändå aldrig påstått, så kunda lika gärna slänga alla tvivel i väggen. Fast jag var ju tvungen att övertyga mig själv om det först också - att man faktiskt kan gå ut så. 

Min första riktiga nördtröja var faktiskt min Resident Evil 5-tröja som jag fick av Sanna i födelsedagspresent för ett par år sedan (2010). Den är dock inte stor som ett tält utan sitter helt okej (fast det gör mina två Nemesis-tröjor också). Annat är det med min Umbrella-tröja och den som det står "Raccoon City Survivor" på - de är stora på ett väldigt mysigt sätt. Ändå är de storlek small...

Nu i veckan fick jag, efter ett par veckors jobbig väntan (beställde ungefär i mitten av januari), äntligen hem mina nyaste tröjor. Precis som de flesta av mina nördiga tröjor är de Resident Evil-relaterade. Det är två t-shirts och en mysig jättestor hoodie. En av t-tröjorna tillhör 15th Anniversary-kollektionen, medans den andra och hoodien är från vanliga. Förutom dessa tre underbara tröjor fick jag 3 stycken 15th anniversary-klistermärken.

Eftersom frakten på detta inte var den billigaste - och för att det blev ett par andra kostnader också som gjorde det väldigt dyrt - har jag gett mig själv köpförbud de närmaste veckorna. Det får det dock vara värt =D




Här är min jätteblåa S.T.A.R.S.-tröja. Det är den som är från 15th Anniversary-kollektion. Bestämde mig i sista minuten för att slänga med den också. Hade lite svårt att bestämma mig. Finns så många fina tröjor jag vill ha!

 


Min awesometastic Licker-tröja n___n
Lickers har faktiskt alltid varit mitt favoritmonster. Tycker de är extremt fantastiska små varelser.

 


Framsidan av min S.T.A.R.S.-hoodie~

 


Och baksidan.
Tro mig när jag säger att jag är en RIKTIGT glad fangirl nu när jag fått mina tröjor~

 

~.*.~

 

Och som en sista grej tänkte jag nämna att detta blev mitt 100:e inlägg på den här bloggen. Alla har dock inte blivit publicerade - de ligger i mitt utkast och samlar damm. Men ändå.


Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0