Meg~

Jag har alltid älskat Disney-filmen Herkules. Den är så himla bra, helt klart min Disney-favorit. När jag var liten hade vi nästan alla Disney-filmer hemma (VHS), men la ner dem i källaren när vi barn blev "för stora" (hur det nu kunde vara möjligt). För några år sedan räddade jag de filmerna från källaren och bar upp dem på mitt rum. Herkules var dock mystiskt försvunnen... Eftersom det hade gått så lång tid sedan jag sist sett den filmen kände jag att jag var desperat nog att se den på YouTube. (Nu har jag den dock på DVD, fortfarande inte hittat den andra).

Jag ska inte dra upp mitt Herkules-fangirlande alldeles för mycket här, och tänker nöja mig med att säga att jag har målat min första fanart av Meg.

Blyertsversionen av teckningen började jag med i augusti. Det vara bara några dagar sedan som jag äntligen scannade den.

Medans jag fixade med line-arten i GIMP hittade jag detta lilla finurliga verktyget med hjälp av en tutorial. Allting blev plötsligt väldigt mycket enklare.


Så här blev min färdiga line-art ^^ Mycket bättre än de line-arts jag tidigare gjort.


Det svåraste med färgläggningen var att försöka hitta rätt färger. Eftersom jag som sagt inte målat Meg förut hade jag ju ingen egen färgkarta att låna färgen ifrån. Bilden här ovanför är ett klipp från den färgkarta jag fick göra medans jag fixade färgerna. Jag testade så mycket som 35 olika fäger för hennes hudton...


Så här blev till slut min färdiga Meg <3 Riktigt nöjd med resultatet ^^


 


Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0