Min Resident Evil-samling - Januari 2012~

Jag tänkte att det kunde vara kul att börja året med en helt ny bild av hela min Resident Evil-samling. Jag har nämnt ett flertal gånger hur min REsamling började växa till sig, men tänkte det kunde vara intressant att ta en liten snabb resa genom mina år som REfan.

Första mötet med Resident Evil-serien var när min bror lånade det första REspelet av en klasskompis. Min bror spelade, jag såg på och hjälpte till lite smått med puzzlen och liknande (jag var runt en 6-7 år då, ungefär). Det första REspelet han faktiskt köpte var Resident Evil 2, platinum. Efter det blev det RE3 och senare RE4. Det var först RE4 jag klarade ut själv. Det första REspelet jag köpte helt själv för egna pengar var Code: Veronica X platinum år 2007. 2008 var det år då jag försökte spela alla spelen i serien - eftersom skivan till vårt RE3 hade försvunnit köpte jag det till PC. Efter en ragequit på grund av kontrollerna köpte jag det senare till GameCube. Det var även det året då jag äntligen fick tag på det allra första spelet och faktiskt började köpa fler av spelen och en massa andra saker.


I Juni 2009 var det här min "lilla" samling.
18 spel och en massa annat.


Augusti 2009 hade jag samlat på mig det här.
20 spel - alltså två fler än förra bilden. Det här var enda gången jag på något sätt låtit mina affisher vara med i bilderna. De hänger på väggarna och jag är för slö...


April 2010. Bara spelen med på den här bilden - 24 stycken.


Edit: Känner mig riktigt duktig. Märkte nyss att jag glömt tagit med den här bilden! Den är tagen i februari 2011. 27 spel och lite extra saker. Det fattas dock lite från bilden, eftersom allt tydligen inte fick plats. Där ser man.


I september 2011 var det här de saker jag hade i min samling som inte är själva spelen. Foten kom med som en bonus - den är inte min x)


September 2011, samma dag som förra bilden togs. 31 stycken spel.


Den här bilden och nästa är från igår. Nedersta raden är innehållet i den vita boxen (15th anniversary). Soundtracken fick inte vara med här, hehe.
Jag fick hem mitt REArchives för bara ett par dagar sedan, så det är det första REspelet jag köpt i år.
Just nu har jag så många som 37 spel.


Och slutligen, det i min samling som inte är spelen. Mitt RE Deck Building Game Nightmare kunde jag hämta ut i torsdags, men blev inte gjort förrns i lördags. Spelen i den vita boxen fick hänga på ändå i den här bilden igen, ville inte direkt lägga mina soundtracks på golvet. Allt som har med filmerna att göra fick ligga på sina respektive platser utan att vara med på bilden. Mina 3 kalendrar och mina 4 affischer hänger så bra på väggarna =D

Ja, det är så min samling har växt genom åren. Tänk att det faktiskt fanns en tid då alla mina REsaker fick plats i en och samma bild! =D Det finns säkert personer som har större samlingar än mig, men jag är otroligt stolt över allt det jag har. Det har trots allt tagit ett par år att få ihop det här.

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0