Draw this again~

På deviantART finns det ett riktigt roligt meme - "Draw this again". Det går helt enkelt ut på att man ska ta en gammal teckning och göra om den från grunden. Man märker verkligen hur mycket folk har utvecklats. Jag har haft ett par funderingar på att måla om en gammal teckning, men aldrig vetat vilken. Tills jag hittade en när jag rensade mitt rum.

Jag är inte helt säker på när jag målade teckningen, men eftersom den är lite smått manga-inspirerad (jo, jag har haft en sån period jag med) skulle jag tippa på att jag var... kanske 14-15. Det var ju ett par år sedan, iallafall. Så fort jag hittade den teckningen bestämde jag mig för att göra om den, men det tog ett tag innan jag faktiskt tog mig tid att göra det.

Som vanligt så har jag målat första versionen av min remake på papper, för att sedan scanna in och fortsätta jobba i GIMP. Använder samma metod för linjerna som jag gjorde när jag målade min Meg.

Blyertsversionen blev så här till slut. Hur originalbilden (som är så väldans gammal) ser ut får ni se lite senare ;D Ändrade nästan allt flera gånger för att jag inte blev nöjd. Men sen så!

Alltså, det här verktyget är rena drömmen. Det blir så mycket enklare att måla!

Ögonen är färdiga~


Så här blev min färdiga lineart. Äntligen dags att färglägga! Efterom jag målar om en gammal bild ville jag hålla mig så gott jag kunde till originalets färgval...


Vilket innebar att jag var tvungen att ge henne rosa hår. Nyansen ändrades flera gånger, precis som med mina övriga färgval. Svårt att bestämma sig!


Men till slut blev den klar! Hur originalbilden såg ut? Vill ni verkligen veta?
Okej då!


Vad ska man säga - det är ju lite skillnad! Men så har det ju gått ett par år emellan. Hade det inte varit någon skillnad alls hade jag blivit lite ledsen.
Bilden finns även upplagd i sin meme-form på min deviantArt:
http://mlie-redfield.deviantart.com/art/Draw-this-again-meme-281136102
Jag har fortfarande mycket jag måste jobba på, mycket mer som fortfarande kan förbättras. Ska definitivt göra om den här memen någon gång i framtiden - det är först när man jämför två så olika teckningar som man inser hur mycket man faktiskt har förbättrats.

 


Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0