En långsam flytt~

I år har jag tagit det stora steget att (äntligen) flytta hemifrån. Inte nog med det - jag bytte till och med stad! Det jobbiga med att flytta är att försöka få med sig allting. Det mesta av min Resident Evil-samling är kvar hos mina föräldrar - riktigt jobbigt de gånger man känner att man vill ta en liten rundtur i sitt eget minnesmuséum och återuppliva all den glädje från när man köpte spelen (och allt annat i samlingen). Tro mig när jag säger att ingenting slår känslan av att få hem det första Resident Evil-spelet efter ett par års sökande. Det första Resident Evil-spelet jag köpte själv, Code: Veronica X (platinum) finns så klart här hos mig, tillsammans med 14 andra av mina totalt 39 Resident Evil-spel. Det senaste tillskottet i min samling fick jag av Fredrika under Uppcon-helgen - en Resident Evil Pad (handkontroll till PlayStation) som jag själv funderat på att köpa ett par gånger men aldrig tagit itu med. Den ser riktigt bra ut min lilla spelhylla!
 
 
Det stora uppdraget i sommar blir, förutom att försöka lista ut vilket spel i min samling som har vilket nummer (alltså den ordning jag köpte dem i), att få hit alla mina REsaker och placera ut allting snyggt. Det jobbiga blir att tänka ut hur jag ska få plats med allting...

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0