I väntan på nummer 40~

När Resident Evil 6 utannonserades satte jag upp ett mål. En så speciell händelse som en riktig ny del i serien förtjänade en speciell plats i min samling. Eller åtminstone ett speciellt nummer. Som jag nämnde i förra inlägget har REspelen i min samling nummer, i den ordningen jag köpte dem. Fram tills RE6 släpps har jag gett mig själv köpstopp vad gäller spelen. Allt annat RErelaterat är okej att köpa; som figurer, guideböcker och speltidningar med recensioner från när de gamla spelen var nya (min samling har växt lite, åtminstone). Det planerade numret för RE6 är 40, vilket i dagsläget är näst på tur. Alltså har jag inte köpt något REspel sedan jag köpte Operation Raccoon City.
 
Nu i helgen som var satte det numret som väldigt mycket bestämt - jag förbokade en Collector's Edition. Eftersom det fanns ett par olika versioner var det svårt att bestämma sig, men jag tror jag tog ett bra beslut. När det gäller antalet spel i min samling satsar jag på att närma mig 45 till årets slut - med tanke på att jag har 39 just nu och fortfarande måste köpa Operation Raccoon City på PS3 och även RE6 till en till konsol (och samtidigt en annan version av collector's-boxen - dyrt att vara samlare ibland!), kommer det nog inte vara alltför svårt. Tro mig när jag säger att det är lätt att bli frestad att bryta nummer-planeringen när man ser andra spel man gärna vill ha som kanske inte finns tillgängliga till samma pris (eller tillgängliga alls) när nummer 40 väl har kommit hem. Men, har jag klarat mig så här länge tänker jag hålla ut i ett par månader till. Det börjar närma sig nu!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0