Sommarlov~

Det där med att vårterminen flyger förbi stämmer än en gång - jag har precis klarat min andra termin på universitetet! I sommar ska jag slappa (läs: ha så fullt upp att jag knappt hinner med) och försöka spela igenom alla spel som väntar i hyllan. Till höstterminen tar jag sedan en paus från alla teoretiker och siktar in mig på att uppdatera mina språkkunskaper.

Om jag ska vara helt ärlig så hade jag svårt att tro att jag skulle orka plugga på universitet alls, någonsin. Jag var väldigt skoltrött efter gymnasiet. Men jag är så otroligt glad över att jag tog steget och sökte en utbildning, och så klart ännu gladare att jag faktiskt kom in. Innan jag började på uni hatade jag grupparbeten - folk gled med så lätt medan andra slet för att bli klara. Nu är det något man ser fram emot - ett tillfälle att få andra synpunkter och åsikter om det man skriver om och diskutera och argumentera för varenda litet ordval. Men, nog om uni nu - det är ju faktiskt sommarlov!

Först ut på min lista över vad jag ska ta itu med i sommar är så klart min Psycho Mantis-cosplay. Uppcon kommer närmare och jag har fortfarande massor kvar att göra. Nu i veckan ska jag få hjälp med att ta fram en bra sminkning och få in allt mitt hår i en bald-cap. Den här cosplayen har tagit längre tid att göra än vad jag hade räknat med, så förhoppningsvis blir jag klar innan det är dags att åka.

Jag har sedan länge bestämt vem jag ska cosplaya nästa år, så jag ska försöka komma igång väldans mycket tidigare. Visst, jag hade gott om tid på mig när jag började med Mantis, men det är främst därför det har gått så sakta. "Äh, jag hinner fixa det sen." Nu är det "sen" och jag har massor att göra, haha. När Mantis väl är klar ska jag uppdatera några av mina äldre cosplays som jag inte är så nöjd med och som jag vet kan göras bättre.



Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0