Tre kilo hårspray och en baldcap~

Igår var jag hemma hos Hanna för ett sminktest inför min Psycho Mantis-cosplay. Titeln på det här inlägget speglar ungefär vad det handlade om. Uppcon kommer närmare och närmare och jag gör mitt bästa för att slippa sitta i sista minuten (som vanligt). Efter en kopp kaffe och en macka var det dags att börja fixa för min baldcap.


Det blev en massa små flätor för att kunna få undan allt hår på ett bra sätt. När det väl är dags att fixa det "på riktigt" blir det gjort lite annorlunda - färre flätor fram.

Det var här hårsprayen kom in i bilden för att kunna hålla allt på plats utan en massa hårspännen överallt.


På med balcapen! Det ska såklart bli en massa mycket smink för att den bättre ska smälta ihop med min egen hudton som, eftersom jag ska vara Psycho Mantis, kommer vara mycket blekare än så här.


*Fniss*

Eftersom det var mest ett test tänker jag inte visa bilder på slutresultatet - ni får vänta tills jag är klar med hela cosplayen ;D Dagens arbete med dräkten har gått bra, överdelen har sytts in så den sitter bättre och jag nästan inte kan få av mig den (lyckat) och den fina "selen" har blivit lite längre. De 12,5 meter band jag köpte börjar dock ta slut. Trodde inte att jag skulle behöva så här mycket!


Förvirrande mycket band! De två ringarna längst ner i bilden är de första av de som ska sitta vid benen. Med andra ord går det åtminstone lite framåt!

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0