Uppcon XII~

Vilken helg! Det har tagit ett par dagar att återhämta sig från årets Uppcon, som tyvärr verkar bli det sista. Det var en helt fantastisk helg där jag fick träffa de vänner som bor lite längre bort och umgås med alla de bästa på en och samma gång. På fredagen vandrade vi runt, åt god mat (jag och Lisette valde dock "bara" en efterrätt) och avslutade kvällen med disco.

Här har vi Hanna som Shuichi Shindo och Lisette som Elena Fisher när vi var på väg mot Uppsala.


Eftersom jag länge klagat på att jag har så få bilder på min Code: Veronica cosplay (ska man vara jobbig är det de kläder som Claire har i Darkside Chronicles och inte vanliga CVX) blev det massvis med ego-bilder.
 




På restaurangen innan vi skulle hämta maten. Elisabeth som Eiri Yuki, Hanna som Shuichi, Fredrika som Vriska och Sanna som Maya Fey.


Sascha som Scout och Helen ^^


Efter maten bytte Elisabeth cosplay - här som en riktigt häftig Wesker!


Chillar i koridoren =D


Lisette och jag, som de tuffa brudar vi är x)


Jag ville återskapa en viss scen från Code: Veronica X. Det gick dock inte så bra att vara seriös!


(Point proven. Seriösa miner, det är det jag är bäst på!)


"I'm going to let you live. A little longer."


Minns ni Pärry Fluff från förra årets Uppcon? Han var lika awesome i år igen - den här gången som Dr Mugg =D


=D


Vår packning. Inte alls mycket eller så, neeeeeeej då.

På lördagen var det sedan dags för cosplay-tävlingen! Eftersom det var fotografering så himla tidigt på morgonen i år blev det lite strul med min cosplay när vi var tvungna att fixa baldcapen mitt i all stress. Jag fick klara mig utan ärren, tyvärr! Jag har själv inga bilder på mig som Psycho Mantis, men jag hittade den här bilden på konventsbilder.se. Den är tagen av Mattias "Artano" Persson som lät mig lägga upp den i båda mina bloggar!



Jag var riktigt dålig på att ta bilder backstage, vilket jag skyller på sömnbrist och det faktum att min cosplay inte direkt lät mig sitta ner (blev väldigt jobbigt!)... x) De av mina vänner som var med i tävlingen såg helt fantastiska ut, och både Hanna och Sanna vann pris för sina dräkter!


Här har vi Lisette som Jammer från Killzone 3.


Och Hanna som Justine från Shadows of the Damned!


Eftersom jag inte var 100 % nöjd med min Psycho Mantis under tävlingen (stress är inte okej!) kände jag att jag ville få av mig cosplayen och bara gå runt lite mer som vanligt. I en nörd-tröja. Elisabeth var en Hunter från Left 4 Dead ^^


Efter den absolut godaste måltiden någonsin (hade bara ätit ett päron under hela dagen - fanns inte tid till att äta något innan tävlingen!) satte vi oss för att bygga ihop ett pussel. Här har vi Sanna och Sascha.


Ni kan ju aldrig gissa vem som är Sannas favoritkaraktär! =D


Vi satt och lyssnade på en föreläsning om peruk-styling när dessa två sirs (Lisette och Hanna) gjorde oss sällskap! Efter föreläsningen kunde ju inte vi andra vara sämre...!


Men först, ett litet mustasch-byte.


Helen passade otroligt bra som en sir!


Hanna får en helt ny mustasch. Oroa er inte - det är smink =D


8')


Riktigt härligt litet gäng =D


Sascha fick sig en unibrow!


Och Hanna blev om möjligt ännu vackrare! En helt vanlig lördag, inga konstigheter! =D


Även Sanna fick en extra makeover!

Efter att ha dansat som riktiga sirs stötte vi på en Leon!
 
Bästa lördagen på ett konvent någonsin. Hade så himla roligt!
 
Jag passade på att säga hej till en Wesker också =D
 
Sedan blev det söndag - den sista dagen på det sista Uppcon.
 
Den här lilla gruppbilden får avsluta det här inlägget. Tack alla för en helt fantastisk helg. Ni är bäst <3 (Detta gäller så klart även er som redan hade smitit hem).
 

Mattias Artano Persson

  • Emelie Thid
    för 2 timmar sedan
    Emelie Thid
    • Hallå där! ^^
      Jag cosplayade Psycho Mantis på Uppcon i lördags, och tänkte höra om det är okej ifall jag laddar upp fotot på mig från cosplay-tävlingen (den som finns på konventsbilder) till mina två bloggar? Jag har tyvärr själv inga bilder alls på den cosplayen.

      /Emelie

  • Mattias Artano Persson
    för 56 minuter sedan
    Mattias Artano Persson
    • Hej! De e helt okej

    • Länka gärna bloggarna så man kan läsa

  • Emelie Thid
    för 36 minuter sedan
    Emelie Thid
    • Tack! ^^
      Länkar så fort jag skrivit klart =3

 
 
 
Steven Kalan

Kommentarer
Postat av: Niklas

Härliga bilder!

Svar: Tackar! =D
Mlie-Redfield

2012-06-19 @ 22:08:05
URL: http://megazine.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0