Att sy för hand~

...Är något jag tycker är lite sådär extra jobbigt. Denna gången var det resten av hakarna som skulle sys fast i halsen på överdelen till min cosplay. Lyckades tappa nålen på golvet (det som hamnar på golvet försvinner automatiskt i denna lilla röra) så det är slutsytt för idag. Än är det mycket kvar att göra, men har fått lite idéer till hur jag ska kunna fixa några av de viktigaste detaljerna för den här cosplayen.


Så här den ut på insidan just nu, med alla massa hakar.


Och utsidan. Tro mig, utan hakarna skulle den vara omöjlig att få på sig!

Det som är kvar att göra på överdelen är att den ska sys in lite lite till, sen är den i stort sett klar. Innan jag kan börja med det måste jag dock ha byxorna någotsånär klara så jag kan anpassa dem till varandra så det hela ser bra ut. Sen blir det dags att jobba med detaljer! Har inte så jättemycket tid jag kan lägga ner på att sy och pyssla nu i veckan, så får sätta mig i helgen när jag tar pauser från Resident Evil Operation Raccoon City.

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0