I told you I'm a psycho~

Idag var det dags att äntligen fortsätta med min cosplay. Jag har haft den här låten på repeat ett tag eftersom jag tyckt att det passat in så bra (nej, min cosplay har inget att göra med Alan Wake. Jag har inte ens spelat American Nightmare än!).

Dagens uppdrag har varit att fixa ärmarna. Det har gått mycket bättre än jag trodde det skulle göra - speciellt eftersom min symaskin har en helt egen vilja. Men, istället för att babbla på om allt och ingenting tänkte jag visa lite bilder på det jag hunnit med idag.


Så här såg mina ärmar ut för några timmar sedan. Detta ritades upp den helgen jag var hos Sanna, och vi överdrev rätt så mycket när vi skulle måla upp för ärmarna.



Fick sy in ett par gånger för att få dem att sitta bra. Tror det här var söm nummer 2 eller 3 på den sidan.



Haha, det ser så fint ut! =D
Som sagt, fick sy in rätt så mycket. Och fantastisk logik att prova vänster ärm på höger arm.



Nästa steg var att fixa det sista på handskarna. Blev till att sy för hand eftersom jag inte vågade lita på maskinen. Och ja, jag hade fortfarande min pyjamas på mig, när klockan var 17:51 på en lördag 8'D Timmarna flög iväg!



Och när jag väl var klar såg det ut så här =3
Det ser fortfarande lite tomt ut där vid handleden - det ska på ett par band där så småningom.



Det här är vad min cosplay består av just nu - en överdel som inte är riktigt färdigt och ett par handskar med lösa ärmar. Varför gjorde jag dem separat? Well, jag vill ju gärna kunna äta =D och för att snabbt och enkelt kunna visa mina konventsband utan att behöva ta av mig handskarna.


Det som är kvar nu är alltså att sy byxorna och fixa med alla band och andra detaljer som behövs. Och så klart det som är så otroligt utmärkade för den här karaktären - hans gasmask. Eftersom det är en manlig karaktär jag ska cosplaya är det här tekniskt sett en crossplay. Vilken karaktär? Hehe, det har jag ju varit lite halvhemlig om än så länge, men nu kanske ni lyckats lista ut det ändå. Bland annat har jag ju en lite halv-avslöjande titel... Så kan lika gärna säga.

Min allra första crossplay blir ingen mindre än Psycho Mantis från Metal Gear Solid. Den ni! =D

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0