Sen kväll med Mantis~

”Jag önskar att jag hade ork och motivation att jobba med min cosplay just nu.” Tänkte jag när jag sett två Supernatural avsnitt som sällskap till mitt mellanmål. Det där med att inte äta när man ser på den serien går ju inte så bra. Vad gäller cosplayen fick min envishet ta över.

Det som skulle fixas färdigt idag var mitt halsband och alla band som utgår därifrån. Själva grunden, alltså just det band som går runt halsen, är redan mätt och sytt – det ska bara kortas ner lite. Skall även nämnas att jag utan problem kan fortsätta dricka mitt kaffe trots just det bandet. Jag hade tänkt ge en av mina smörknivar ett nytt jobb i limbranschen, men så kom jag på att jag ju faktiskt har ett bra verktyg för det redan – och dessutom bättre lim. Tryckknappar och superlim är en oslagbar kombination.

 

 

När det var dags att låta ringen som ska sitta ganska högt upp ryggen att få gå med i vårat fina lilla gäng, trodde jag att jag skulle behöva använda en livlina och ringa en vän. Envisheten kom och knackade på igen, och efter ett par försök lyckades jag mäta upp var på bandet som ringen skulle limmas fast, helt själv! Planen för den delen av selen var att det skulle bli som något man bara kunde dra över huvudet – men det fick bli fler tryckknappar. Känns som att det bara skulle vara enklare att limma fast alla banden när man ska ha på sig den här dräkten och sen klippa bort när man ska ha av allt – måttligt mycket slöseri med band dock.

Efter ett par timmars arbete är äntligen den övre halvan av den underbara konstruktionen färdig, och det får räcka för idag. Måste göra ett par justeringar på vissa delar av dräkten, men det får bli en annan gång.

 

 

Så här blev det till slut! Dubbelvik och med alla knappar knäppta. Att bara knäppa den så att allt sitter rätt är ett projekt i sig. Allra värst är det dock för halsen - det blir riktigt jobbigt efter ett tag.

Nu ska jag slänga mig på soffan med massor av glass och bara ta det lugnt.

 

 


Det är Psycho Mantis från Metal Gear Solid som jag ska cosplaya den här gången.

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0