Cosplayverkstad innan Gamex~

Med ungefär en vecka kvar innan Gamex känner jag att jag har läget relativt under kontroll gällande min cosplay. Eftersom jag skulle ha haft den på årets Närcon har jag redan vissa saker klara - som kjolen. Tröjan var i stort sett klar, med undantag för en krage som inte riktigt räckte till och ett par detaljer att fixa. Jag hann med andra ord inte klart i tid den gången, men nu var de sakerna redan förberedda.
 
Tröjan har fått en krage som räcker hela vägen runt och är nu helt färdigsydd, den gula sjalen är i stort sett färdig, den röda polokragen (en sådan där man hade som liten) ska klippas till och sys in, sen är det bara handskarna och hårbandet kvar att fixa. Och peruken, så klart. Mycket att göra? Givetvis - det är ju cosplay. Lite stress hör till ;)
 
 
 
 
Så, vad blir det för cosplay av dessa delar? Sakura från Street Fighter IV så klart! Jag tror inte att jag någonsin har sytt så mycket för hand som jag gjort på den här cosplayen. Vid ett par tillfällen har jag kunnat ta den "lätta" vägen fram - som att låta sjalen endast vara en påsydd trekant på kragens baksida (det är trots allt det enda som syns av den bakifrån). Men, jag ville göra det så rätt som jag bara kunde.
 
 
Sedan är det ju lättare att få på sig en sjal om den faktiskt är konstruerad som en. Det gula tyget som hänger ner under "knuten" ska fixas så fort jag köpt mer tyg - det ville inte det jag ville, helt enkelt. Att ha kommit så här långt känns som en riktig lättnad, men än är det inte läge att andas ut - inte förrän jag är helt klar med allt.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Du är så duktig! :D Bra jobbat.

2012-10-25 @ 20:22:16
URL: http://stingshideout.blogspot.se/
Postat av: Mlie-Redfield

Tack så mycket! =D

2012-10-26 @ 13:46:04
URL: http://mlieredfield.blogg.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0