En bit på vägen~

Efter så många som 9 timmar och 22 minuter har jag klarat ut en av tre kampanjer i Resident Evil 6. Under de timmar jag spelat hat det blivit ett par högludda kommentarer gällande olika saker i denna kampanj, så väl som om spelsystemet i sig. Självklart skrev jag även ner dem. Utan att spoila storyn tänkte jag här dela med mig av mina tankar om Leons senaste äventyr.
 
 
Min första tanke när jag väl kom igång med kampanjen, var att det på samma sätt som i Resident Evil Revelations är alldeles för tydligt precis vart man ska gå. Visst, avsaknaden av karta är ett stort plus, men jag föredrar att utforska utan tydliga skyltar i rätt riktning. Som ni säkert vet består Resident Evil 6 av tre olika kampanjer. Jag var till en början ytterst skeptisk till hur de skulle kunna få det här att fungera bra. Än en gång drogs mina tankar till Revelations, där man ständigt hoppar emellan de olika karaktärerna och inte riktigt får grepp om vad som händer. Efter att ha spelat ut den första, kan jag dock säga att det fungerar utan förväntan. I slutet rullade eftertexterna, vilket egentligen på ett sätt gör att det finns tre spel i ett.
 
Vad gäller Leons äventyr avskydde jag det till en början, men allt eftersom jag tog mig vidare började jag tycka om det mer och mer. Något som stör mig lite är att man i vissa stunder inte kan springa, som i början av den först kampanjen. I kombination med de dåligt dolda osynliga väggarna gjorde detta mig irriterad. Men, trots ett fåtal saker som kan klagas på är min inställning till denna del av spelet positiv. Snart är det dags för nästa karaktär att berätta sin historia. Det ska bli intressant att se hur det kommer att utspela sig. Och visst ja, om ni vill spela solo, välj offline. Annars kan ni inte pausa spelet alls. Det misstaget gjorde jag i början.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0