Sällskap i höstmörkret~

Så här dags på året när löven faller från träden och dagarna gradvis blir lite kortare är det mysigt att krypa ner under en filt med en riktigt bra bok. Precis som spel så är ju böcker något man aldrig riktigt kan få för många av (jo, det kan man), vilket precis var min tanke när jag beställde de böcker som en efter en dimper ner i min brevlåda. Tekniskt sett har jag redan alla böckerna, samtidigt som jag inte har dem. Krångligt? Låt mig förklara.
 
År 2007 köpte jag på mig alla de Resident Evil-böcker som är skrivna av Stephani Danelle Perry från 1998 och framåt. Vissa delar är baserade på de historier som utspelar sig i spelen medan andra är mer "fritt" skrivna inom samma universum (läs: välskriven fanfiction publicerad i bokform). Givetvis finns de "endast" på engelska. Alla sju titlar har länge varit slutsålda och borttagna från SFbokhandelns hemsida - tills i somras. Jag var övertygad om att det var exakt samma böcker som jag redan har, medan en del av mig hoppades att det i någon form skulle vara nytryckta exemplar. Detta skulle åtminstone ge mig en ursäkt att skaffa alla igen. Det fanns inga bilder på böckerna, och eftersom de skulle komma ut med jämna mellanrum lade jag in bokningar på alla. Att det förlag som skulle släppa böckerna denna gång skulle göra någon sort ändring på böckerna spädde så klart på mina egna anledningar till varför jag behövde ha dem också. "Det blir ju ändå höstmörker snart".
 
De tre första har redan placerats i min nya Resident Evil-hylla, precis under de äldre versionerna. Tur då att de faktiskt ser så mycket annorlunda ut. Baksidorna på dessa böcker har redan avslöjat hur de nästkommande ser ut. Längtar tills jag har dem alla - plötsligt känns det som 2007 igen.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0