Jag höll mitt löfte~

När den första trailern för Resident Evil 6 dök upp tidigare i år gav jag mig själv ett löfte - att det skulle bli mitt 40:e REspel. Eftersom siffran då låg på 39 fick jag helt enkelt nöja mig med att endast köpa andra RErelaterade saker fram till spelsläppet i november; ett löfte som jag, åtminstone än så länge, har lyckats hålla. Ett par gånger har det varit väldigt frestande att köpa ett av spelen som saknas i samlingen, men löftet var även ett sätt att utvidga andra delar av min samling.
 
Det har gått ett par månader sedan jag bestämde detta, och hittills har jag lyckats hitta ett par saker jag verkligen ville ha i min samling. Olika figurer är den största delen, med sju eller åtta inköp, beroende på hur man räknar. Sedan har jag även fått ett par saker, som kontrollen jag fick av Fredrika, och en annan "småsak" som jag nog kanske berättar mer om en annan gång (den är inte ens med på bilden här nedanför).
 
Det här är alltså de som välkomnats till min samling i år. Påsen blev en liten bonus som kom med en annan bonus (The Making of Resident Evil 5) när jag köpte en av dem.
 
Ett annat "löfte" jag hade under sommaren var att jag skulle ta reda på vilket spel i min samling som har vilket nummer. Tro mig, jag vet att jag har tjatat om det mycket i år, men vi tar en till liten genomgång! Numret är alltså i den ordning jag köpte eller fick mina spel. Vad har jag kommit fram till? Inte så mycket nytt, faktiskt. Men, i ett av de spel som jag hämtade hemifrån mina föräldrar (flyttade hemifrån tidigare i år) hittade jag en lapp från förrförra året när jag försökte ta reda på samma sak (det går fort framåt).
 
Nummer, titeln och datumet jag köpte det.
 
Jag måste helt enkelt bara komma på ett bättre system för det. Och skaffa lite mer motivation, för den jag har verkar inte räcka till för båda dessa "löften".
 

Kommentarer
Postat av: Nikke

Inte dåligt om du lyckas komma ihåg vilken ordning du köpt alla spel i. Skulle jag nog aldrig lyckas med. Brukade spara kvittot och stoppa i fodralet när jag köpte ett spel förr men efter att internetköpandet mer eller mindre tog över så fick man oftast ett stort a4-papper och det kändes lite awkward att knöla in i fodralen.

Svar: Kvittona är som du säger ett bra sätt att hålla reda på allt, men jag har även skrivit upp de flesta köpen i en kalender. Jag uppdaterar den information för varje år, när det blir dags för en ny kalender. Lite lättare att hålla koll iaf =D Men antar att du har "lite" fler spel än mig ;D
Mlie-Redfield

2012-09-04 @ 21:50:55
URL: http://www.xboxflickan.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0