Årets sista 150-combo~

Jag har inte spelat mycket Resident Evil 5 Mercenaries i år. Knappt alls, känns det som. Åtminstone inte under denna slitsamma C-kurs. Men både förra veckan och idag har jag och Lisette tagit oss an detta underbara minispel igen. Min styrning var ju inte direkt den bästa i början - efter alla timmar med Kingdom Hearts blev jag väldans förvirrad över hur man skulle styra kameran. Det var liksom åt fel håll.
 
För er som inte vet det så gillar Liss och jag att göra Mercs lite svårare. Här hade vi till exempel kört en dubbel Jill BSAA med pistolen som enda tillåtna startvapen. Hennes pistol är inte så jättebra, men ändå inte den sämsta. Vi dödade den sista fienden med mindre än en sekund kvar på klockan.
 
Vi hann med ganska många rundor idag, både med bara pistol och med alla vapen. Som avslutning körde vi en dubbel Sheva Tribal på Public, och lyckades få årets sista 150-combo! Mercenaries blir verkligen svårare om man tar en paus från det.
 
Här har vi min totala speltid i Resident Evil 5 på PlayStation 3. Jag har fler timmar än så på 360, mest för att jag har haft RE5 på den konsolen i ett år mer än PS3. Det roliga med den här speltiden är dock att det är vad jag har lyckats få ihop under tre års tid. I Animal Crossing New Leaf nådde jag 180 timmar på ett halvår. Galet!
 
Jag hoppas att jag ska kunna spela mer Mercenaries nästa år. Det är ju så roligt! Speciellt när man har världens bästa partner vid sin sida.
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Mycket imponerande! =D
Tänk om du hade möjligheten att göra Let's Plays av detta och posta på tuben, det vore grymt att se! ^.^

Svar: Tack! Vi är ännu bättre när vi spelar aktivt x) Jag har faktiskt filmat ett par rundor med min förra mobil och lagt upp på
YouTube. Skulle vara så otroligt kul att ha riktiga grejer för det.
Mlie-Redfield

2013-12-31 @ 10:16:59
URL: http://www.youtube.com/user/Danielkanmed
Postat av: Lisette

Vi är awesome :3 vi måste spela mycket mer än vad vi gjort x)

Och du är världens bästa partner :3

Svar: Vi kan ju knappast spela mindre 8DDDDD
D'aaaaaaw <3
Mlie-Redfield

2013-12-31 @ 11:52:21

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0