Två peruker är bättre än en~

Även fast det "bara" är februari vill jag få tag på tyg och allt annat material som behövs för mina nästa cosplay så snart som möjligt. Speciellt med tanke på de extra propsen jag har planerat. Idag köpte jag tyg som jag spanat på tidigare, även fast det kanske inte är 100 % rätt. Men det är tillräckligt nära för att jag ska vara (relativt) nöjd.
 
För en gångs skull var jag också ute i god tid med perukerna. Jag beställde dem för ett par veckor sedan och kunde hämta ut dem igår. Varför behöver jag två stycken egentligen? För att den karaktär jag ska cosplaya har en frisyr som kräver lite mer ansträngning än Sakura. Perukerna i sig kommer bli ett riktigt projekt, så det ser jag fram emot att börja med. Jag var ju så klart tvungen att testa en av perukerna också och det såg faktiskt bättre ut än väntat!
Den här cosplayen består av en massa saker jag aldrig har gjort förr. Jag har till exempel aldrig behövt ha fler än en peruk till en cosplay. Eller sytt en klänning, för den delen. Men det är ju det cosplay handlar om - att ta sig bort från det man är van vid för att prova på något nytt. Klänning, två likadana peruker... vad sjutton är det jag ska copslaya egentligen?
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Riktiga härliga peruker där, jag måste få klämma lite på dem när jag kommer o hälsar på dig, hehe. ^^ Vi får ha en liten cosplayverkstad också du o jag som vi hade när du besökte mig sist. :D

Svar: Haha, klart du får! =D Har räknat med en cosplayverkstad ;) Du får ta med något av dina pågående projekt så jag får se vad du håller på med också ^^ Längtar!
Mlie-Redfield

2013-02-07 @ 16:38:41
URL: http://stingshideout.blogspot.com
Postat av: Danielkm

Ja jag har ingen aning om vad du ska cosplaya, trots att jag har följt bloggen ett tag! Men det är verkligen spännande och följa detta! Kanske kommer jag på det tids nog. ^.^

Svar: Kul att höra att du följer min blogg! =D Jag har planerat att avslöja vem det är jag ska cosplaya nu i veckan, så att jag lättare kan skriva om arbetets gång. Vill du ge dig på att gissa har du ju fortfarande lite tid på dig ;D
Mlie-Redfield

2013-02-08 @ 20:35:38
Postat av: Bertil

Hejsan.

Tittar in på din trevliga blogg och lämnar ett litet avtryck.

Du har en väldigt snygg och mycket professionell blogg både rent tekniskt men även estetiskt samt naturligtvis till innehåll.

Om du undrar hur jag hittade din blogg så var det genom din länk på sidan FixaDinBlogg.

Verkar ju riktigt kul det där med Cosplay.
Blev först lite rädd att det skulle vara något liknande ponyplay *skrattar* men tack och lov så var ju inte så fallet.

Snygga bilder du har i din blogg btw.

Bästaste hälsningar,
Bertil

Svar: Tack för kommentaren! =D Kul att du gillar bloggen.

Haha, jag var väldigt skeptisk när jag först hörde talas om cosplay. Tyckte det var en väldigt märklig hobby. Sen blev jag fast.

Tack, gör mitt bästa för att bloggen ska se så bra ut som möjligt.
Mlie-Redfield

2013-02-10 @ 16:40:25
URL: http://baaartil.blogspot.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0