Emelie har spelat: Bioshock~

Jag köpte Bioshock för ett par år sedan, men det var inte förrän i december som jag bestämde mig för att spela det. Mitt mål är att klara ut både ettan och tvåan innan Infinite kommer. Jag klarade ut det igår, efter många timmars spelande - alla mer eller mindre lika uppskattade. Bioshock är ett sådant där spel som man måste uppleva själv. Pratar man om det kan man råka avslöja vissa detaljer som kan leda till en något försämrad spelupplevelse. Eftersom jag inte vill avslöja alltför mycket för de som ännu inte spelat det kommer detta inlägg vara så spoilerfritt som möjligt.
 
Det tog ett tag för mig att vänja mig vid kontrollen. Tack vare ljusinställningarna - jag hade ställt in det alldeles för mörkt - tog det lång tid innan jag lyckades hitta wrenchen. Det mest skrämmande i spelet var när jag skulle ge mig på min första Big Daddy. Aldrig hade jag trott att jag skulle göra tillräckligt mycket skada! Sen när man väl lärt sig hur man ska hantera dem, byts Rosie ut mot Bouncer.
 
 
Att det är ett bra spel råder det ingen tvekan om. Jag körde på normal (mest för att jag ville glida lagom bra igenom spelet istället för att tvingas rage-quitta) och det var tillräckligt av en utmaning för att få mig att vilja spela ännu mer. Ibland var det svårt att lägga ifrån sig handkontrollen.
 
Som spelare har man två val när det kommer till Little Sisters - man kan välja antingen "harvest" eller "rescue". Väljer man "harvest" får man mer Adam än om man räddar dem, men det finns chans att man får gåvor om man väljer det andra alternativet. Jag hittade alla Little Sisters i spelet, just för att få mer möjlighet till att uppgradera olika saker. Om jag tog "rescue" eller "harvest"? Bilden nedan säger allt.
 
 
Det ska bli spännande att se vilka förändringar som gjorts i och med Bioshock 2. Jag har spelat lite Bioshock 2 förut, när Lisette först visade mig den spelserien för ett par år sedan. Jag minns att mina Security Bots levde ett hårt liv. Innan jag går över till det ska jag dock back-tracka ett par trophies - att hitta de radiomeddelanden jag lyckades missa skulle om inte annat ge mig ännu mer information om detta underbara spel.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0