Vi ses väl på Närcon?~

Igår blev jag äntligen helt klar med min Little Sister cosplay. Att ha varit ledig den här veckan har varit guld värt - jag har kunnat sitta med cosplayen från tidig morgon till sen kväll och bara kämpat på. Så otroligt lättande att äntligen ha den klar! Jag har varit kass på att visa progressbilder här på bloggen de senaste dagarna, men det beror på att jag ville lägga så mycket tid som möjligt på att få allting klart i tid. Lite senare idag bär det av till Linköping och Närcon - vi ses väl där?
 
De cosplays jag ska ha med mig den här gången är:
Sakura Kasugano - Super Street Fighter IV (Arcade Edition, om man vill skriva ännu längre) för torsdagen.
En kvinnlig version av Captain America, mest för att jag kan, blir fredagens dräkt. Det är dock inte så mycket cosplay, utan bara en blå tubtopp med en målad stjärna och en (precis färdigsydd) vit- och rödrandig kjol. Och så lervingarna jag gjorde inför premiären av The Avengers, så klart!
 
 
Little Sister - BioShock 2 för lördagens tävling. Komplett med min egengjorda Mr Bubbles!
 
Bilder på min färdiga cosplay får ni se efter konventet - vill ju inte avslöja för mycket innan tävlingen! Som vanligt kommer ett blogginlägg upp efter konventet där jag visar Närcon ur mitt (och min kameras) perspektiv. Nu ska jag packa och se till så att jag har med mig allting, sen bär det av!
 
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Jättekul att du hann klart med din cosplay! Jag önskar dig ett stort lycka till och jag hoppas att du kommer få det riktigt roligt! Håller tummarna =D

Svar: Åh, tack så mycket! =D
Mlie-Redfield

2013-07-24 @ 17:07:41
URL: http://www.youtube.com/user/Danielkanmed

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0