Dagens uppdrag: kjolen~

Jag har aldrg sytt en klänning förut, men kjol har jag minsann sytt! Det som skiljer kjoldelen på Little Sister-klänningen från min Sakura-kjol är att vecken går åt båda håll istället för endast åt ett. Vad det innebär är att det är krångligare att få till det snyggt. Jag har fått en rejäl dos motivation till att göra kjoldelen, så det ska bli kul!
 
Det man får räkna med när man gör veckade kjolar är att det går åt rejält mycket tyg. Kjolen till min Sakura består av 3 meter tyg. Galet! Det jobbiga med det här tyget är dock att jag har ränder att tänka på, som måste lägga sig i rätt riktning. Men det ska nog gå ändå, det här.
Min webkamera tar galet bra bilder (inte) men lev med det, haha! Här sitter jag och jobbar för fullt - på golvet. Det blir så mycket lättare när tyget ligger plant.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0