En pysselhelg~

Fredagen började med att jag tog en sväng på stan för att köpa lite cosplay- och pysselmaterial. Det här är vad jag kom hem med.
 
Penslar, guldfärg, pärlor, fingerborg, pärltråd och lite tyg. Mot slutet av min lilla shoppingrunda ringde Lisette och frågade om jag ville umgås med henne, och självklart ville jag det! Eftersom hon behövde köpa material till sin cosplay (massor med ännu mer superlim och fogskum) blev det en till tur i affärerna. Att shoppa cosplaymaterial är så mycket roligare när man har någon med sig. Då kan man snabbt få feedback på sina idéer och hjälpas åt att hitta det man behöver.
Liss köpte en Cola som jag visst skulle få smaka =D
 
Det här var vad jag hade med mig hem efter den andra shoppingturen. Blått garn, ståltråd, spikar, metallringar, rep och en rundstav. Men, hur går det här ihop med min cosplay!? Det får ni se när jag väl börjat pyssla med det.
 
Eftersom den där pärltråden inte var så bra som jag trodde var jag tvungen att trä om alla pärlor på en ny (elastisk) tråd.
 
Det gick liksom sönder när jag försökte ta på mig det.
 
Jag har en del att pyssla med ett tag framöver - guldfärgen ska jag nog sätta igång med senare mot kvällen. När det projektet väl är klart får ni se vad det blev.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0