Gör om, gör rätt~

Eftersom passformen på klänningen aldrig blir riktigt bra kände jag att det bara fanns en lösning - att sprätta upp och göra om. Passformen på den blå delen måste vara perfekt innan jag syr fast det vita. Att justera i efterhand när båda delarna satt ihop var inte alls lätt. Så nu hoppas jag att det här ska lösa problemen med passformen. 
Först var jag tvungen att sprätta för att dela på de två tygerna.
 
Sen skulle dragkedjan nålas fast igen. Inget slår säkerhetsnålar vid såna tillfällen!
 
Eftersom jag inte har någon pressarfot till min symaskin för att sy dragkedjor fick jag sy för hand. Tar lite längre tid, men så kan det gå.
 
Såhär ser min klänning ut just nu. Jag ska sy axlarna och ta in den lite i sidorna, sen blir det dags att testa med det vita tyget igen.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0