Klänningen börjar ta form~

Det som är första steget när man gör en veckad kjol, är att bestämma hur stora och hur många veck man vill ha. Jag testade ett par olika veck, och bestämde mig för att köra på 11 centimeter stora veck. 
 
Så då var det ju bara att nåla om de andra vecken så att alla blev lika stora och på jämna mellanrum. 22 centimeter mellan varje nålning, mätte upp 11 centimeter och vek åt båda hållen och nålade.
 
Så där någonting!
 
Det syns inte så jättebra på den här bilden, men tanken var att jag skulle visa att jag sydde på mina 11 centimetersmarkeringar utan dubbelvikningen för att det inte skulle glida när jag väl skulle sy vecken.
 
Sedan nålade jag mina veck igen.
 
Eftersom jag inte hade klippt av tyget på längden hade jag "lite" extra tyg att hålla reda på!
 
Så då var det verkligen dags att ta till saxen, så jag även kunde få ett bakstycke.
 
Sen kunde jag äntligen sy mina veck utan krångel.
 
När jag hade gjort det här även på bakstycket tyckte jag det skulle vara kul att nåla fast kjoldelarna på överdelen.
Just nu ser den mest ut som något Elizabeth i Bioshock Infinite skulle ha på sig, haha! En blå långklänning med vitt midjestycke. Men det känns galet bra att vara tillbaka på banan igen.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Rock on, keep it up! B) Ser bra ut!

Svar: Tackar ;D
Mlie-Redfield

2013-06-14 @ 23:13:08
URL: http://stingshideout.blogspot.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0