Murder of Crows~

Med en sådan rubrik är det väl inte direkt svårt att lista ut vilken vigor jag gillade bäst i Bioshock Infinite. Tack vare alla underbara och mordiska kråkor i kombination med Songbird har jag fått upp ögonen för fåglar - åtminstone i smyckes- och pysselväg. Jag fick ett otroligt fint halsband av Lisette i fredags, som jag hade spanat på i lite mer än en vecka. Halsbandet pryds, så klart, av en fågel. Men, nu var det inte smycken jag skulle skriva om, utan det var ju den där fantastiska vigorn.
Från första ögonblicket jag såg den otroligt fina flaskan kände jag att jag ville göra en egen. Det första jag tänkte på var lera, så så fick det bli. Jag tog kort på TVn (väldans effektivt) för att minnas hur den såg ut. Eftersom Booker stod i skuggan såg det dock ut som att den var blå och svart. Jag köpte blå och svart lera, och började pyssla. Tills jag senare under spelets gång upptäckte att det mesta av det svarta faktiskt var guld, som ju syns på bilden ovan. Jag hade ingen lusta att börja om från början med min lilla skapelse, så lösningen fick bli guldfärg. Det som är bra med det valet är att även om färgen skulle skavas bort skulle det se snyggt ut med det svarta under.
 
Så här såg vägen från lerklump till vigor ut!
 
Den var huvudlös lite för länge - mest för att jag inte visste hur sjutton jag skulle göra det. Men, i helgen fixade jag minsann ett huvud åt min kråka. Idag (måndag) fixade jag de sista detaljerna och målade på guldfärgen.
 
Eftersom jag inte har gjort mycket alls i lera är jag nöjd med hur den blev, till slut. Den står nu i hyllan bredvid min Songbird. Den ser ut att trivas riktigt bra.
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Grymt! Finns det något du inte är bra på? =O Det senaste jag gjorde i lera var en avbildning av min ena träsko. =D

Med andra ord väldigt längesen! ;)

Svar: Haha, jadå, det finns det! x) ...Träsko? =0 Där ser man.
Mlie-Redfield

2013-06-04 @ 18:03:16
URL: http://www.youtube.com/user/Danielkanmed

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0