Nagellack, disksvamp och en baseball~

Idag har det kliat riktigt i mina fingrar efter att kunna göra något på cosplayen. Så jag bestämde mig för att köpa en disksvamp och lite billigt nagellack (i en färg jag knappast kommer att återanvända) och gick lös på min stackars baseball. Det var min vän Hanna som gav mig idén om nagellacket när jag tappat hoppet om att hitta en bra lösning när inte ens den lokala färgaffären hade något jag kunde använda mig av som var i rätt nyans. Jag var inne på att köpa dekorsand och rulla bollen i och sedan få den att fastna med hårspray, men inte ens sand fanns i den färg jag ville ha. Inte konstigt att man tappar hoppet, så tur att det finns nagellack!
Så här såg det ut innan jag började kladda.
 
Testade först på en "liten" yta och tyckte det blev ungefär så som jag ville ha det.
 
Sedan var den klar! Vad det ska bli av det här? Det får ni se längre fram!
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Mlie Redfield - The MacGyver of Cosplayers =D

Nu är jag hemskt nyfiken på vart detta leder! XD

Svar: Hahaha, de flesta cosplayare är nog lite MacGyver av sig ^^
Ska försöka ta mig tid att sitta lite med den imorgon igen.
Mlie-Redfield

2013-06-27 @ 22:37:29
URL: http://www.youtube.com/user/Danielkanmed

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0