En annan typ av Archives~

Ordet Archives i Resident Evil-sammanhang betyder ju för det mesta portningen av REmake och Zero till Wii. Det finns dock ännu ett Resident Evil Archives - del ett och två. Vad är då detta för något? Böcker! Den första delen har all möjlig slags information om Resident Evil, från år 1960 till 1998. Del två har ungefär lika många sidor, men spänner inte över fullt lika många år - 2002 till 2009.
I början av del ett kommer en sammanfattning av handlingen i spelen; från Resident Evil Zero till Code: Veronica. Längre fram finns även information om de karaktärer som dyker upp i dessa spel.
Del två är uppbyggd på ett annat sätt, men tar upp Resident Evil 4 och Resident Evil 5 minst lika omfattande, med Umbrella Chronicles, Darkside Chronicles och Degeneration som en bonus. De är som en blandning mellan artbooks och guideböcker. Med andra ord finns all information man behöver för att fördjupa sig i den här spelserien. Hittade till och med en så detaljerad genomgång av Resident Evil 2 att man till och med fick se vilken tidpunkt allt händer!
Jag köpte dem till mig i julklapp, men har inte satt mig i lampans ljus och plöjt igenom dem än, men det kommer. För några år sedan visste jag "allt" som fanns att veta om Resident Evil (enligt mig själv), så de här böckerna kanske kan spä på den där kunskapen jag tyckte att jag hade.  
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0