Rykten om en reboot~

Det har varit många rykten på gång den här helgen. Till att börja med har mitt favoritband, My Chemical Romance, splittrats. Och det går rykten om en möjlig reboot av Resident Evil-serien. Man kan då lugnt säga att den här helgen har varit omskakande. Men, en reboot av Resident Evil-serien låter inte som en så dålig idé. "Men du älskar ju Resident Evil, tänk om de förstör allting?!" Jadu, det har de redan gjort. Av spelserien jag älskat sedan jag var liten finns nu inte så mycket kvar.
 
Vi förlorade zombierna (att de gjorde en comeback i Resident Evil 6 räknas liksom inte) - Resident Evil var till början just ett zombiespel. Umbrella Corporation försvann innan Resident Evil 4, och vi som spelare fick inte ens spela oss igenom denna sista fight. Förutom i The Umbrella Chronicles - ett sidospår. Det som gör mig mest besviken är att Resident Evil, även det i och med fyran, flyttade fram sin tidslinje till nutid. Som spelare missade vi hela sex år mellan Code: Veronica och Resident Evil 4.
 
Om jag får säga precis vad jag tycker så har inte Resident Evil-spelen varit bra sedan Resident Evil 4. Visst, jag spelare mycket Mercenaries i Resident Evil 5 och har många speltimmar i spelet, men jag gillar det inte. Jag brukar säga att det är ett helt okej spel om man skippar alla cutscenes. Bitter? Ja, lite kanske. Jag har väl helt enkelt tappat hoppet på att Capcom ska kunna svänga skeppet och göra spelen bra igen. Som spelskapare kan man ju omöjligt göra alla nöjda, det är jag medveten om. Men Resident Evil har tappat bort så mycket av sig själv för att bli mer som andra.
 
Jag skulle välkomna en reboot med öppna armar. Spelen kan inte bli sämre än de redan är, så jag ser gärna vad Capcom skulle ändra om de fick chansen. Kanske ändra hela tidslinjen utifrån Resident Evil 1.5? Då skulle ju Claire dock inte existera, men det kanske är just den förändring som Resident Evil behöver. Så ja, jag har tappat hoppet. Oroa er inte, min samling gör jag mig inte av mig i första taget. Eller ger upp med heller, för den delen. Den är en för stor del av vem jag är. Har jag pinat mig igenom (nästan) hela Revelations och hela Resident Evil 6 kan jag väl lika gärna pina mig igenom resten. Kanske en dag hittar Capcom tillbaka till rötterna på allvar.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0