En kreativ uppgift~

Som en del av delkursens grupparbete med kampanj samt tillhörande websida och trycksak, ska vi göra en egen individuell websida för att visa att vi greppat kodning någotsånär. Jag satt länge och väl och funderade över vad min sida skulle handla om. Kraven var att det skulle vara minst två separat sidor med en fungerande navigationsmeny för att ta sig mellan dem, en bakgrund och en header. Ganska basic sida, med andra ord. Först tänkte jag göra en websida om mina cosplays, men eftersom jag inte har gjort så många dräkter än kände jag att det skulle vara svårt att få till ett bra innehåll. Något som är mer omfattande än min samling av cosplaydräkter är, så klart, min Resident Evil-samling.
 
Jag utgick från en av de befintliga mallarna i programmet Dreamweaver som vi jobbar med. Mest för att jag inte är fullt så bra på det där med kodning att jag kan strukturera något helt från grunden. Websidan ser dock inte alls ut som mallen efter alla ändringar jag gjort! Flikar är ju en sån där sak som jag vekligen gillar (jag är bara lite skadad sedan jag organiserade min Resident Evil 5 guide med flikar för att lättare kunna hitta rätt och slippa slå i registret) så det är så klart något jag har även där. Jag har inte suttit så jättelänge med websidan än, och jag har massvis kvar att skriva på alla mina 11 separata sidor. Kravet var ju som sagt minst 2, men jag kände att det i mitt fall skulle vara lättare med en flik för varje år.
 
Den egentliga idén med websidan är att man ska kunna läsa mer om min samlings utveckling från år till år. Jag har även tagit med en flik för favoriter och en för mina framtidsplaner gällande samlingen. Än finns det mycket saker jag saknar.
 
Så hur ser den här sidan ut då? Den är rosa, väldigt rosa. Vilket är en lite smårolig kontrast om man tänker på hur våldsamma spelen är. Headern är samma som jag har här på bloggen - jag har dock ändrat texten som står. Men, nog med prat! Så här ser websidan ut just nu:
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Riktigt tjusigt, bra jobbat! =D Gjorde en liknande uppgift när jag gick på högstadiet 1996 (japp, jättlängesen!), fast på den tiden hade vi inte Dreamweaver utan det var notepad (hårdkodning i Anteckningar) som gällde! Älskar färgerna, grym kontrast till vad Resident Evil egentligen handlar om. ;D

Svar: Tackar ^^ Har ju lite försprång i och med att jag fixat mycket med bloggen =3 Haha, Dreamweaver underlättar enormt! Glömmer man bort vilken kod som gör vad när man kör via notepad är det ju kört 8'D
Jag tänker mig Zombies i ballerinakjolar när jag ser hur rosa sidan är. Det kanske blir en hit, vem vet? xD
Mlie-Redfield

2013-05-24 @ 15:16:38
URL: http://www.youtube.com/user/Danielkanmed

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0