Nästa tiotal~

Sommaren 2011 hade jag 30 spel i min Resident Evi-samling. Lite mer än ett år senare nådde jag nästa tiotal - 40. Efter det tappade jag lite av den koll jag har haft när det gäller numreringen av mina spel (i vilken ordning jag köpte dem), mest för att jag inte använde min kalender lika flitigt längre. Igår var det dags att räkna alla spelen igen, eftersom jag ville ha en exakt siffra på den hemsida jag har fixat via skolan (som ingår i delkursens sista arbete). Jag trodde jag låg någonstans nära 52, kanske 54. Men där hade jag minsan fel. Jag räknade till så mycket som 61 spel, 62 med det jag fick hem i brevlådan idag.
 
När jag började samla trodde jag nog knappast att jag nu, ett par år senare, skulle ha hunnit köpa så pass mycket som jag väl lyckats med. Kanske hade jag trott att det skulle ta stopp runt 30-någonting, men det verkar ju flyta på ändå! Både när det gäller spel och allt annat runt omkring. Nästa tiotal blir 70. Om jag sedan väl kommer upp även över det återstår att se - det beror mest på hur mycket jag känner att jag ska "vidga mina vyer". Att sluta samla är dock inget alternativ. Det finns så otroligt mycket figurer, soundtracks och guideböcker som jag fortfarande saknar. Det är det som är charmen med att samla.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0