Retrospelsmässan~

Min lördag spenderades i Göteborg - det var äntligen dags för Retrospelsmässan! Jag tog en del bilder under dagen, men eftersom jag inte har köpt en bättre och ny kamera än (min gamla börjar klappa ihop efter ett par års trogen tjänst) fick jag fota med mobilkameran. Bättre än inget! 
Det fanns mycket att göra på mässan - tävlingar, pysselrum, utställningar, shopping (så klart), spel och se speedruns. Sen fanns det även möjlighet att bli fotad i sin cosplay inför cosplaytävlingen. Och dj:s - hiro och Sol. Vad de spelade för musik? Spelmusik, så klart! Under de timmar som mässan var igång hade jag aldrig en tråkig stund.
 
Förutom att spana efter saker att köpa träffade jag även på massor av härliga människor. Här har vi två av mina tre poddkamrater från Spelsoffan - Andreas och Andy. Det var första gången jag träffade dem, så det var riktigt kul!
Min RE2 Claire fick följa med även den här gången. Jag tror dock att den här dräkten får pensioneras nu - ska jag använda den igen ska jag nog göra om det mesta av den. Det är ju en av mina första cosplays, och jag har utvecklats sedan jag jobbade med den. Jag hittade en bild på Alexia Ashford och försökte smyga mig på henne med min lilla teaterkniv!
Det var många på mässan som hade med sig sin 3DS!
 
Den övre bilden visar det som fick följa med mig hem från Retrospelsmässan. Jag fick omorganisera i min Resi-hylla för att kunna få plats med det nya!
 
Till slut fick allting plats - jag fick flytta på min lilla Alan Wake-samling och några av mina andra spel, men så kan det gå!
 
Det var första gången jag var på Retrospelsmässan, och det var verkligen så bra som folk säger att det är - om inte ens bättre när man väl upplever det själv. Jag ska utan tvekan dit nästa år igen!
 

Kommentarer
Postat av: Joel Gustafsson

Det var trevligt att träffa dig snabbt och tog bild på oss :) Du har awsum spelsamling!

/// The Master Assassin

Svar: Kul att du hittade hit till bloggen! =D Det var trevligt att träffa dig med ^^ Och tack =)
Mlie-Redfield

2013-05-13 @ 21:46:59
Postat av: Danielkm

Din samling är helt sanslöst imponerande! =O Tyvärr kunde jag inte ta mig till retrospelsmässan, men det kommer fler tillfällen! Tack för bilderna! Kul att få en liten känsla av att vara där i alla fall =D

Svar: Haha, tack så mycket! Du får se till att ta dig dit nästa år - det var en riktigt rolig dag =D Bilder är ju bättre än inget iaf ;)
Mlie-Redfield

2013-05-13 @ 22:28:29
URL: http://www.youtube.com/user/Danielkanmed

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0