Gamex 2013~

I fredags bar det av till Stockholm och Gamex! Med mig hade jag min Little Sister-cosplay, och min underbara kamera. Totalt togs 181 bilder med min kamera i helgen (lämnar man den hos någon som ska vakta den kommer man tillbaka till en hel del nya bilder, haha!) men här har jag valt ut de som bäst speglar min helg. Nu kör vi!
 
Fredag, 1/11-2013
Jag hittade Sascha och Helen nästan direkt. De poserade så här sött för kameran.
 
Och sen hittade jag Sanna och Olov också! Sanna cosplayare Mega Mans syster Roll, och hade så klart en Mega Man med sig!
 
Det var mycket folk på mässan hela helgen, så det var inte helt ovanligt att man hade en stor klunga framför sig när man gick.
 
Men jag var glad ändå! Jag tycker förresten det är lite kul vad mina glasögon lyckas göra med mitt högra öga.
 
 
 
När Fredrika var på plats passade vi på att ta ett par gruppbilder. Denna är min favorit!
 
Olov fick ta hand om min kamera ett tag här, och passade på att ta lite bilder på Fredrikas vän som cosplayade Judge Death.
 
Man hittar alltid så intressanta bilder när någon annan har hand om ens kamera!
 
Sedan efter lunch var det dags för mig att slänga på mig min cosplay och göra mig klar inför tävlingen.
 
Här lyckades min fina fotograf få med sig själv i bilden också!
 
Man känner sig så fin när peruknätet åker på.
 
Speciellt när man bara har satt i lins på ena ögat också.
 
Efter att ha satt i den andra linsen, haft vitt Halloween-smink över nästan hela kroppen för att se än mer blekare ut, fått på peruken och en hel massa smink hade jag blivit en Little Sister.
 
Blev lite läskigt ändå. Redo att gå tillbaka till mässan igen...
 
...där jag hittade Loki!
 
Titta, kameran är visst utlånad igen! Eftersom hela cosplaytävlingen gick så snabbt (vi hade tio sekunder på oss från att vi gick in i rummet, upp på scenen för att posera och sen tillbaka ut igen) blev de flesta av bilderna rätt suddiga. Tråkigt, men så kan det gå.
 
Men det blev ändå en rätt bra bild på Hanna i hennes Female Forsworn från Skyrim.
 
Och Lisettes Raiden från Metal Gear Rising Revengeance.
 
Här har vi domarna i den bakre raden och de vinnande cosplayarna i den främre raden. Grattis!
 
Lördag, 2/11-2013
Här har vi Tobiichi som Albert Wesker!
 
 
Passade på att smyga in i ett par bilder jag med.
 
Namco Bandais monter var nog den bästa på hela mässan, främst för att de hade cosplayare på plats som poserade för foton. Här har vi Lightning från Final Fantasy XIII Lightning Returns.
 
 
Sanna cosplayade Roll på lördagen också, åtminstone till en början.
 
 
Hittade ett härligt gäng från The Last of Us!
 
Fniss, Ghost Busters.
 
Nej då, jag hade inte missat att man kunde testa på PlayStation 4 och XboxOne på Gamex. Jag hade bara inte tid att stå och köa när det var som mest folk! Speciellt som att fredagens cosplaytävling var rätt sent. Passade istället på att de när andra spelade spelen.
 
Lisette hade med sig sin Alexia-cosplay från Resident Evil Code: Veronica X som jag inte sett henne i på ett par år. Kul att se den igen! Hon tjatade på mig att jag skulle ta med någon Claire, men jag har inte direkt håret för henne längre. Måste fixa en peruk i framtiden.
 
 
Här har vi Helen, Fredrika, Sanna och Sascha som ett riktigt härligt Mario-gäng!
 
Sedan mötte de upp med Stanley the Bugman också!
 
En viss Donkey Kong-samlande Andreas tyckte om denna cosplay.
 
Här har vi Caitlyn från League of Legends.
 
Tony Stark!
 
På kvällen när det var lite mindre kö passade jag på att testa Knack till PlayStation 4!
 
 
Kasper höll ställningarna vid Dark Souls II i den här cosplayen.
 
 
En glad Andreas är redo att äntligen få testa spelet!
 
Precis innan vi skulle bege oss ner för rulltrappan passade jag på att fota Lara Croft.
 
 
Kvällen avslutades i hotellets egna bar, där Randomseb, Nize och SpJ (och Andreas) spelade Magic The Gathering. Sedan flyttade vi oss ner till lobbyn...
 
...där jag spelade Animal Crossing tillsammans med det här härliga gänget från Åland! Vi pratade och skrattade så mycket att jag blev helt hes, och runt en halv tre kände vi att det kanske var dags att sova, haha!
 
Vi åkte hem på söndagen utan att ta en till tur inne på mässgolvet. Nog för att det är kul att cosplaya, men det fanns så mycket andra spel jag hade velat testa och inte bara sett andra spela. Bra att tänka på i framtiden. Tack till alla som gjorde mitt Gamex roligt ändå!
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea - Världen genom fyrkantiga ögon

Grymma bilder, och grym cosplay du gjorde! Kul att få se lite närmare bilder på din cosplay, för det är sjukt detaljerat.

Jag tror inte jag uppfattade vem som vann cosplaytävlingen?

Svar: Tack så mycket! =)
Barney Stinson (längst till vänster i främre raden) fick ett omnämnande för att vara så lik karaktären i beteende. Bredvid står de tre som kom på första plats, och alla vi andra kom på andra plats ;)
Mlie-Redfield

2013-11-05 @ 16:45:27
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com
Postat av: Sting

Du tar alltid så många fina bilder! :D Riktigt kul var det att ses, hoppas vi dock kan ses snart igen o hinna umgås mer! ^^
Btw, får man tigga de bilder du tog av mig? ;D

Svar: Aw, tack så mycket ^^ Roligare att fota när man har en bra kamera. Det var det verkligen! Tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra =(
Haha, så klart du ska få dem! ^^ Mailar dem lite senare ikväll =)
Mlie-Redfield

2013-11-06 @ 12:25:15
Postat av: Kerstine

Såååå himla fin i din Little sister :-) blir sjukt sugen på att hänga på nästa gång kanske :-P

Svar: Taaaaack ^^ Ååh, det måste du ju göra! =D
Mlie-Redfield

2013-11-06 @ 16:59:17
Postat av: Lisette

Jag är så glad att jag inte trampade på dig av misstag innan tävlingen xD Nog för att en blodig little sister inte hade sett helt konstigt ut, men ändå xD Du var så söt ^^

Och Tony Stark var sjukt awesome xD

Svar: Ehrmahgerd, du skulle bara veta hur rädd jag var för dina aluminium-tår xD Hade nog varit svårt att gå 8'))) Aaaw, tack ^^ Din Raiden var snyggare än någonsin!
Jaaaaaa! Galet likt!
Mlie-Redfield

2013-11-06 @ 19:32:53

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0