Harvest Festival~

Idag var minsann ingen vanlig dag i Animal Crossing New Leaf! Årets Harvest Festival drog igång redan tidigt i morse. Kocken Franklin var på plats (inbjuden av Isabelle) för att laga all den goda maten dagen till ära, med lite hjälp från en viss borgmästare. Jag har vetat rätt så länge att det skulle vara en Harvest Festival - mina kära bybor hade upplyst mig om detta för ett par veckor sedan och uppmanat mig att bunkra upp med en massa svampar och fiskar för att vara förberedd inför denna högtid.
 
 
 
 
 
 
Alla mina fina bybor var förväntansfulla över allt denna dag hade att erbjuda! Maten var dock fokus nummer ett för de flesta.
 
 
Franklin hade redan klart för sig vilka rätter han ville laga, samt vilka ingredienser som behövdes. För att samla in dem kunde man antingen plocka svampar och ta fram sitt fiskespö, eller helt enkelt knacka på hos de fina byborna och se om de ville byta ingredienser.
 
 
 
 
 
 
Jag hade som sagt laddat upp med massor av svampar och fiskar långt innan - så mycket att mina lådor blev fulla! Ändå lyckades min sambo bli klar med allting före mig. Det kan ju ha något att göra med att jag ville ha det mesta på bild...
 
 
Här har vi Franklin! Varje rätt man skulle laga innehöll tre ingredienser, plus en hemlig som man fick luska fram hos sina bybor.
 
Tycker det var lite kul att alla hade på sig så fina kock-kläder!
 
Skrattade lite för mycket när jag upptäckte denna fina placering av svamparna...
 
 
 
 
 
 
Det är stor skillnad på Harvest Festival och en viss annan högtid, med andra ord.
 
 
 
 
 
 
När all mat lagats klart hade jag fortfarande en hel del ingredienser kvar. Jag sålde dem, och fick totalt 44620 bells! Animal Crossing är som bäst när det händer lite saker som bryter av lite från det man gör alla andra dagar. Harvest Festival förgyllde verkligen min dag. Ska bli spännande att se vad som händer framåt jul!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag orkade inte genomföra denna dagen. :/ Var för trött.
Fick du något speciellt eller var det mest för skoj skull?

Jag ser med fram mot jul i AC!

Svar: Den var väldigt omfattande =/Man fick mest Harvest-möbler, men de kan man ju köpa hos Timmy och Tommy. Det var väl mest om man fick någon frukt man inte tidigare haft i staden som man fick ut mer av det =)

Det ska bli så kul att se vad de hittar på!
Mlie-Redfield

2013-11-30 @ 09:42:35

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0