Pepparkaksbak med familjen~

Ända sedan jag var liten har vi i min familj bakat pepparkakor inför jul. I början var vi hemma hos mormor och morfar, men på senare år har vi varit hemma hos min kära mor. Igår morse satte jag mig på tåget för att vara med även detta år!
 
Mamma hade gjort dubbelsats av pepparkaksdegen, precis som vanligt. Jag, mamma och min söta syster började med bakandet klockan 12 igår, och degen räckte i väldans många timmar! I början var det bara jag, mamma och syster som bakade, sen kom min bror och hans flickvän och hjälpte till att få slut på degen. Min extrapappa var dock inte på något bakhumör - han var mer intresserad av att smaka på degen (som faktiskt är väldigt god).
 
Syster, jag och mor. Nackdelen med att inte bo hemma längre är ju att man träffar familjen så sällan! Speciellt när man inte bor i samma stad.
 
Fina syster fick en krigsmålning av mjöl, och var redo att börja baka!
 
Mamma hade koll på ugnen och alla kakor.
 
Den röda burken är min! Fyra och en halv plåt blev till slut en och en halv burk full med pepparkakor. Har jag så det räcker över hela julen!
 
Här har vi syster och bror.
 
Och bror och hans flickvän. Pepparkaksbaket blir en så härlig dag med familjen! Längtar nästan redan till nästa år!
 

Kommentarer
Postat av: Kiika

Nom nom nom :3

Första bilden var bäst XD

Svar: Indeed!Hahahaha, den är så klockren!
Mlie-Redfield

2013-11-24 @ 14:18:14
Postat av: Camilla Bergman Lithner

Så mysigt! Man längtar till jul❤️Ha så bra! Kramar!

Svar: Bara en månad kvar nu, kommer gå fort! Tack detsamma, kramar!
Mlie-Redfield

2013-11-24 @ 14:23:04
Postat av: LITZIUMWORLD / Alternativ norrländska

härlig header du har :D

~Bat kisses ^V^

Svar: Tack! =D Det är min vän Elisabeth ( http://firespettan.deviantart.com/ ) som har målat den åt mig ^^
Mlie-Redfield

2013-11-25 @ 13:51:41
URL: http://litziumworld.blogg.se
Postat av: Frida ♦

Åh vad roligt det ser ut! :D Nu längtar jag med!

Svar: Helt galet att det jul om mindre än en månad! ^^
Mlie-Redfield

2013-11-25 @ 16:40:53
URL: http://friziness.blogg.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0