PokéMlie och Fennekin~

Jag kanske borde fixa en kategori för mina teckningar snart?
 

Att måla Fennekin och Torchic var verkligen riktigt roligt. Därför bestämde jag mig för att måla en till bild på Fennekin, den här gången tillsammans med min karaktär i Pokémon X - Mlie. De kläder jag målade henne i är de jag köpte under resans gång, och alltså inte det man börjar i. Jag ville ju att det skulle vara Mlie och inte vilken tränare som helst. Tröjan kostade för övrigt en halv förmögenhet. Men det var det värt, haha!
 
Det tog ett tag innan jag kände att jag var helt nöjd med pappersversionen av teckningen, främst för att jag blev osäker på hur Fennekin skulle se ut hängandes i luften. Och Mlies arm var inte heller en dans på rosor. Jag vet inte hur många gånger jag ändrade den. Men, till slut var det dags att fixa med den digitalt! Här har jag scannat in bilden och börjat lite med själva linearten.
 
Jag använde mig av mer varierade linjestorlekar den här gången. Främst för att ge bilden lite mer liv.
 
Och där var linearten klar! Komplett med kladd om linjestorlekarna. Det blev en del ändringar även i det här stadiet, vilket syns om man jämför linjerna på pappret och vart jag valde att ha dem istället. Här kan man även se vart Fennekins svans har befunnit sig när jag skissade på pappret.
 
Men eftersom jag inte vill att skissen ska lysa igenom längde jag in ett vitt lager mellan det lager som är pappersskissen och det som är den digitala linearten. Nästa steg är att färglägga!
 
Eftersom jag redan målat Fennekin en gång hade färgschemat för henne klart och behövde inte leta färger. Samma lyx hade jag dock inte med Mlie. Håret tog sitt lilla tag att hitta rätt nyans till, men...
 
Den där hatten! Vet inte hur länge jag försökte hitta rätt färg eller hur många gånger jag ändrade mig. Men jag kan ju glädja mig med att jag inte behöver göra det igen.
 
Och där var allting färglagt och klart! Jag bestämde mig för att skugga den här bilden också. Vet inte riktigt vad som har flugit i mig. Men än har jag mycket kvar att lära.
Så här blev den färdiga teckningen! Jag är så otroligt glad att jag gett mig på att åtminstone försöka skugga. Det ger teckningen så mycket mer liv. Jag antar att det är tydligt att jag har en ny favorit-Pokémon?
 
Större version av teckningen finns här.
 

Kommentarer
Postat av: Mathias&Rebecca

Gud vad duktig du är!!! Credz! :) Ha en underbar dag! :)

Svar: Tack så mycket!
Mlie-Redfield

2013-11-08 @ 13:09:08
URL: http://twoplusone.se
Postat av: Jerry Olsson (Sätrapôjk)

Som jag skrev på Instagram, tycker jag att de är verkligen jättefina, men det jag vill tillägga är att du använder dig av en smart idé när du tecknade först på papper och finslipa på dator. Briljant!

Svar: Hehe, det är en blandning av att jag vill kunna ändra teckningen utan att förstöra för färgläggningen, plus att jag inte kan måla direkt digitalt. Det är en metod jag kört med sedan 2008, och jag tycker den fungerar riktigt bra.
Mlie-Redfield

2013-11-08 @ 13:59:52
URL: http://satrapojk.wordpress.com
Postat av: Sting

Vad fint det blev! ^^ Gillar klänningen.

Svar: Tack ^^ Den kostade runt 100.000 i spelet 8)))))))))))) Kom på när jag köpt den att jag borde lagt pengarna på Pokéballs istället x)
Mlie-Redfield

2013-11-08 @ 14:03:41

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0