Throwback thursday~

Jag tänkte att jag lika gärna kunde passa på att fixa en throwback thursday jag med när det nu faktiskt är torsdag, och jag vet precis vad jag vill visa. Jag har ju lagt upp en hel del teckningar den senaste tiden, så vad är mer passande än att låta denna throwback thursday vara tillägnad mina tidigare teckningar? Medan jag drar skämskudden över huvudet bjuder jag in er till att se några av mina första teckningar som jag gjort på det sätt jag jobbar med numera - skiss på papper, fix i GIMP. Alla börjar ju någonstans, så nu ska vi se var jag en gång befann mig. Skämskudde, var med mig nu!
 
Först upp: Ada Wong från Resident Evil 4. Det var första gången jag använde GIMP, och hade inte en aning om vad lager var bra för. HEJ jag hade 19 lager på den bild jag la upp förra veckan på PokéMlie och Fennekin! Lager är underbart och underlättar. Men ja, det här var en 17-årig Emelies version av Ada.
 
Näst upp är denna bil av Wesker i en drive-through. Allt började med att en vän sa till mig att hon hade sett en tråd på ett forum där de diskuterat vem som skulle vinna mellan Wesker och Tofu. Hur det gick från det till det här har jag ingen aning om. Den är från samma år som Ada, men med (lite) mer finess. Fortfarande inga lager.
 
Fortfarande inne på 2008. Den här teckningen fick en vän av mig i födelsedagspresent. Det var runt den tiden då jag trodde att låg opacitet var nyckeln till allt. Det är det inte. Lager, däremot - det är bra grejer. 17-åriga jag har inte kommit dit än, som sagt.
 
År 2009 var ärligt talat ett väldigt omtumlande år för mig. Det blev många teckningar med fokus på Claire Redfield och Steve Burnside, fortfarande med låg opacitet. Pappersskissen av just den här målade jag 09/09-09 klockan 09:09 på morgonen. Mitt i en lektion. Hoppsan!
 
Mer Claire och Steve, behåller även linjerna från pappersskissen istället för att göra om dem digitalt. Det blir en viss charm ändå. Kanske.
 
2010 - året då jag äntligen gav mig på det där med lager. Jag lade ner extremt mycket tid på den här bilden för att få den så perfekt som möjligt. Tror nog inte jag har varit lika ambitiös med bakgrunden som jag var med den här. Det gick in otroligt mycket känslor i den här bilden också - den var lite av ett farväl till det föregående omtumlande året.
 
2011 skiljer sig från de tidigare åren - jag färglade mer med färgpennor än digitalt. Så vi hoppar fram till ett år med mer digitalt, helt enkelt.
 
2012. Det var i och med den här teckningen som jag upptäckte det underbara verktyg som jag gör mina linjer med.
 
2013 - använder mig av så pass många lager att GIMP ger mig "programmet svarar inte" när jag försöker spara. I de senaste två teckningarna jag lagt upp här på bloggen (mina Pokémon-teckningar) har jag ju även försökt mig på att skugga. Jag har kommit långt sedan jag började med det här 2008, men än finns det utrymme för förbättring. I vilket fall är jag väldigt nöjd över hur jag har utvecklats genom åren.
 

Kommentarer
Postat av: Jerry Olsson

Jag måste ta tag i mitt digitaltecknande lite mer för det är riktigt roligt. Dessutom öppnades en ny värld för mig för jag tycker det är så praktiskt med lager!

Jag älskar förresten dina Ada Wong-teckningar! De är underbara! <3

Svar: Lager gör allting så otroligt mycket lättare ^^
Tack så mycket! =)
Mlie-Redfield

2013-11-15 @ 07:13:00
URL: http://satrapojk.wordpress.com
Postat av: Sting

Kul att se din utveckling, syns att du har utvecklats! ^^

Svar: Tack så mycket <3
Mlie-Redfield

2013-11-19 @ 20:01:45

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0