Bara för att Pokémon är så himla söta~

...Så fick min andra teckning ta en liten vilopaus. Igår kväll fick jag för mig att måla min första seriösa Pokémon-bild någonsin, föreställande Fennekin och Torchic. Fennekin är en av mina absoluta favoriter och Torchic är bara för gullig.
 
Jag blev klar med papper och penna igår, så idag var det dags att ta itu med lineart och färgläggning!
 
Och där blev linearten färdig. Det blev lite ändringar mellan den skissade versionen och den här versionen, men man vill ju inte att min skiss ska synas igenom...
 
Så den gömmer vi bakom ett vitt nytt lager.
 
Något som jag tycker är lite jobbigt med att färglägga är att försöka hitta rätt färger. Det blir en hel del kladd, men det kan man ju bara sudda bort sen. Lite svårare att göra det på vanligt papper.
 
Färgläggningen är färdig! Gav mig till och med på att lägga in skuggor - inte ofta jag är fullt så ambitiös.
 
Så här blev det färdiga resultatet, utan en massa kladd. För att vara första gången jag någonsin ritar Fennekin och Torchic är jag väldans nöjd! Större version av bilden kan ni se här.
 

Kommentarer
Postat av: Kiika

Åååååh vad söööt! *o* <3

Svar: Taaaaaaaaack ^^ <3
Mlie-Redfield

2013-10-25 @ 15:19:53
Postat av: Sting

Åh vad sött det blev! n_n

Svar: Tack så mycket! n________n <3
Mlie-Redfield

2013-10-25 @ 16:16:18

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0