Lite fix inför Gamex~

Nästa vecka är det äntligen dags för Gamex! För mig blir det tredje året på den underbara mässan, och som vanligt kommer jag cosplaya. Med en vecka kvar innan det är dags har jag fortfarande en hel del att fixa innan jag är helt redo. En peruk ska klippas, en annan ska få en ny rosett och kläder ska smutsas ner. Men peruken som ska få en ny rosett - ja, det är min Little Sister - har redan fått sig en liten makeover.
 
Den såg lite risig ut efter Närcon. Luftfuktigheten under den helgen var inte så jättebra för en peruk som var stylad med en massa hårspray.
 
Så för att kunna fixa till peruken var jag först tvungen att montera isär den.
 
Och då får man en liten boll av tränsar!
 
Sen var det dags att bygga ihop allting igen - den här gången lite mer noggrannare än sist.
 
Sådär ja! Alla tränsar är på plats igen, och limmet ska bara torka. Jag tycker den blev mycket finare nu när jag visste lite mer vad jag höll på med. Men som sagt så ska rosetten på igen, men den ska också göras lite snyggare. Little Sister 2.0, nästan.
 
Och för att göra cosplayen ännu lite mer annorlunda än förra gången jag hade den på mig, så köpte jag...
Vit cream makeup! Jag må vara utan en Adam Syringe, men för det kan jag ju ändå vara en lite läskigare Little Sister, när det ändå är runt Halloween!
 
Vad tycks förresten om den omgjorda Little Sister-peruken?
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Ser fint ut, ska bli spännande att se. :D

Svar: Tack! =D Längtar! ^^
Mlie-Redfield

2013-10-22 @ 22:35:51

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0