Jag blev visst med GameCube~

Tanken var att jag inte skulle köpa någon ny konsol i år. Jag köpte mitt rosa PlayStation 2 2007, mitt Wii året efter, Xbox 360 dagen före Resident Evil 5 släpptes 2009, PlayStation 3 samma vecka som jag tog mitt körkort (som en belöning till mig själv - den var även min morot) 2010, 2011 blev det 3DS, och förra året köpte jag min PS Vita. Med andra ord har jag lyckats hålla mig till att köpa en konsol per år (med undantag för min röda 360 och mitt Dreamcast som inte var lika planerade inköp). I år skulle jag dock inte köpa någon ny - ingen Wii U, ingen PS4, ingen XboxOne. Istället råkade det bli en GameCube. Inte nog med att det är den första GameCuben jag någonsin ägt (jag har spelat mina GC-spel på mitt Wii), det råkar ju vara en del av min samling också. Säg hej till min alldeles egna GameCube!
 
 
Tyvärr var den lite mindre komplett än vad jag förväntat mig, men så kan det gå. Det får bli ett litet framtida uppdrag att hitta det som saknas, helt enkelt. Det kan ju bli lite kul på sitt sätt.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0