Alice i Resident Evil 7?~

Nu har det hänt. Det som jag hoppades aldrig skulle inträffa. Det ryktas om att Alice Abernathy från Resident Evil-filmerna kommer att vara med i Resident Evil 7. Det var D.C. Douglas (Weskers röstskådespelare sedan The Umbrella Chronicles) som uppmärksammade mig om detta via hans facebook. Resident Evil 7 kommer att visas upp på E3. Det är mer eller mindre klart. Att det även ryktas om att Wesker skulle komma tillbaka i det nya spelet får mig att undra vad som egentligen händer på Capcom. Hur ska de isåfall förklara det, och hur sjutton passar egentligen Alice in i spelens storyline? Gjorde Wesker en sköldpaddsmanöver i sista sekund ändå? Men så verkar ju inte Capcom bry sig så mycket om just storylinen i Resident Evil-serien längre. Det ska ju bara vara actionfyllda spel som tilltalar de stora massorna.
 
 
Om Alice Abernathy är med i Resident Evil 7 vet jag ärligt talat inte vad jag kommer göra. Det verkar som att hon "bara" kommer att vara med i Mercenaries, men det är ju illa nog. Hon är med. I spelen. Där hör hon inte hemma alls. Jag är negativ, det vet jag. Men den här spelserien betyder så otroligt mycket för mig - jag samlar ju på den. Frågan är dock om jag kommer vilja fortsätta göra det om spelen och Paul W. S. Andersons filmer vävs samman.
 

Kommentarer
Postat av: Jerry Olsson

Hoppas verkligen inte att så är fallet. Det är stor skillnad mellan spelen och filmerna. Alice hör hemma hos filmerna tycker jag.

Svar: Precis min mening.
Mlie-Redfield

2014-04-30 @ 08:00:27
Postat av: Kiika

VAAA NEEEEJ JASKFJSAFAÖL
Jag hade kanske kunnat acceptera ett RE filmlicens spel, eller nån ful spin-off, MEN INTE ATT HON ÄR MED I RE7!!! uuuuuuuuuuuuuugh

Svar: Hade hon hållt sig på sin sida av allting hade jag inte haft någonting emot det. Det här är bara fel =(
Mlie-Redfield

2014-05-01 @ 13:53:37

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0