Man kan inte fylla år utan tårta~

Jag lovade ju att jag skulle lägga upp fler bilder från födelsedagen, så då måste vi ju ta en titt på tårtan! Vi bakade den kvällen innan, och garnerade den på min födelsedagsmorgon.
 
Min sambo var riktigt glad över att han inte behövde vispa marängen för hand den här gången. Elvisp, det är grejer det. (Här vispar han grädde, men ändå.)
 
En riktigt fin Budapest-botten. Egentligen gillar jag inte Budapesttårtor, på grund av den där mandarinen som är i. Så då gjorde vi om konceptet lite.
 
Jordgubbar! Goda, underbara jordgubbar.
 
Och päron. Och chokladmousse för att lätta upp all grädde. Sedan var det bara att rulla ihop, ställa in i kylen och invänta nästa dag!
 
Fler jordgubbar. Jordgubbar är bra.
 
Och choklad! Den här tårtan var försvinnande god. Jag hade en riktigt bra födelsedag.
 

Kommentarer
Postat av: Boel

Tawtaaah! Nom nom! :D

Svar: Om nom nom nom nooooom!
Mlie-Redfield

2014-04-24 @ 21:49:28
Postat av: Fru Skagerkvist

Godaste budapeststubben jag ätit! :D

Svar: Åh, vad roligt att höra! =D
Mlie-Redfield

2014-04-24 @ 21:53:25

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0