Vad gör egentligen Mlie?~

Nu var det ganska så många dagar sedan jag lade upp ett nytt inlägg här på bloggen. För att förklara vad jag har haft för mig som gjort mig så upptagen så kan jag berätta lite om min dag idag. "Men jag vill inte höra om din dag ju." Det blir kul. Jag lovar.
 
Jag ställde klockan på 06:00, snoozade till 06:45, åt frukost och gjorde mig i ordning. Sedan bar det av mot bussen. Vad som hände på morgonen kan jag nog berätta om en annan gång, så vi hoppar fram till klockan 12:15. Då mötte jag upp min projektgrupp - delkursen just nu handlar om ett skarpt projekt där vi i våra grupper har olika roller och ska uppträda därefter. Vi har en webansvarig, en filmansvarig, en copywriter, en art director och sedan projektledare, som i vårat fall är jag. Vi hämtade kamerautrustning vi hade bokat och började filma lite översiktsscener till vår film.
 
Sedan åkte vi iväg och filmade lite mer, och efter det bar det av till Universitetet igen. Då var klockan runt tio i fyra, så vi passade på att köpa mat i restaurangen (jag hade inte ätit någon lunch) och satte oss ner och planerade det sista mer i detalj. Vi filmade sedan det allra sista (vilket gjordes med ett väldans glatt humör på grund av ett par riktigt roliga bloopers), och efter det var det dags att föra över alla filerna till en dator i datorsalen. Vi gick igenom alla filmklipp och favoritmarkerade de vi tyckte bäst om. Eftersom kameran ska vara tillbaka imorgon bitti ville vi vara säkra på att våra filer faktiskt fanns någonstans på datorn. Och där fastnade vi. Som vana PC-användare känns Mac som en enda stor djungel. Så vi använde en livlina och ringde en vän, men kunde fortfarande inte riktigt lista ut vad problemet var. 
 
Runt klockan 20:25 kom en man in i datorsalen och sa "Egentligen stänger vi av strömmen 20:00, men vi tänkte att alla inte verkar ha fått den informationen... så vi stänger av den halv. Så ni vet." Så då var det bara att packa ihop grejerna för dagen. Jag kom hem runt 20:45. Efter att ha varit på Universitetet. Försöker hålla mig från att fnissa över dagens galenskaper eftersom min sambo spelar in en podcast för fullt just nu. Vilken dag!
 
Så ni får ursäkta den dåliga uppdateringen som har varit - jag har bara "lite" fullt upp med studierna just nu. Jag hoppas att jag snart ska få lite mer tid till bloggen igen. Förhoppningsvis lyckades jag ge en bra återspegling av hur denna extremt långa dag har innefattat för äventyr. Det är när man kan sitta kvar på Uni så sent som man vet att man har valt rätt utbildning.
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Helt lugnt! Det lilla projektet kallat livet behöver ju skötas också. =)

Men hur vågar du snooza? Man kommer ju aldrig upp på morgonen om man gör det! xD

Svar: Jo, det är ju så. Det finns för få timmar på dygnet för att hinna med allt man vill =/
Haha, jag har i stort sett alltid snokat. Jag kan inte vakna på morgonen om jag inte får mina snooze-minuter xD
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0